Inget hjortronår?

I helgen motbevisade jag dom som säg att de int e nå hjortronår! 3.2kg blev min jaktskörd, med stor hjälp av pappsen också! :) Vi hade en riktigt härlig lördag, först va vi på min hemliga lilla myr, där det fortfarande finns kvar nå kart som vi ska fara å plocka om några kvällar, sen så åkte vi fyrhjuling upp på Gainan, åååh vad mysigt! De va som en skotertur, fast på sommarn ;P Sen på fredan hann vi ju me sightseeing runt ängesdalvägen, prövade fiskelyckan i Ajaur å racade med terranon. Vi va ute på fisketur från klockan fem till halv elva, men INGEN fisk.. Illa, illa! Jag blev riktigt sugen på att fara iväg å fjällvandra, sova i tält eller i nån fjällstuga. Ha med sig bra sällskap, fiskespöet och kanske lite alkoholhaltiga drycker. Hade varit mysigt! Jag har alltid tyckt de varit roligt me läger å grejer. Packa väskan och tillbringa en vecka med att skaffa bekantskaper å göra massa roliga grejer. Ja tror ja ska goprata me Anja om å fjällvandra här uppe ;)

Ikväll har jag städat rummet (woooow) och sprungit. Mamma skjutsade ut mig en mil, taack snälla mammsen. De känns som nå sätt mycke bättre å bli utskjutsad, då har man ingen återvändo. Då e re bara å kut om man vill hem, annars känn ja mig mest som en hamster som springer runt runt runt och man lessnar ganska fort. Nu ligger ja iaf i min säng å ska knappa på datorn en tag å lösa lite korsord innan John Blund kommer å knackar på  min dörr. Måste försöka ta mig upp tidigt imorrn så ja hinner cykla till Tärna, ja ska köra hem terranon imorrn å de går dåligt om ja då tar lilla golfen till jobbet...

Idag på radion hade dom ett inslag från 50-talet å ja började undra hur de kommer sig att folk pratade så pass annorlunda. Inte bara dialekten, men hur man pratade överhuvudtaget. Jag vet inte om ni förstår hur jag menar, men när man lyssnar på tv- eller radio-inslag från den tiden så låter de verkligen 50-talsaktigt. "Tjenare chiifen". Jaa, nu är de bäst ja slutar svammla innan detta svammel går överstyr ;P

Annars så känner jag mig väldigt schizofren just nu. Ena delen av mig är jäättesur, arg och besviken.. Den andra delen försöker intala mig själv att de int är nått att vara sur över. Men då försöker den första delen säga att det faktiskt ÄR något att bli upprörd över. Och när jag tänker efter.... Vem skulle inte bli det?

Det hade blivit jättebra...............................................................................

Kommentarer
Postat av: Anonym

önskar jag hade varit hemma o kunnat följa dig o pappa, de lät så mysigt... <3

2009-08-11 @ 08:50:39
Postat av: Prodi

Wow, vad mycket hjortron! Farmor och farfar har sökt härikring en massa på deras favoritställen men inget alls..:/



Det ska bli kul att fjällvandra i veckan. Skicka ett sms ifall du blir hemma i helgen! Du får ju betalt såklart isf ;)



2009-08-11 @ 08:58:39
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0