Last day

Imorrn är de alltså min sista dag på posten, så ikväll har jag tagit fram mina enorma och fantastiska bakkunskaper! Resultatet blev en gräddtårta, som förhoppningsvis kommer smaka smaskens! Ja höll på skratta ihjäl mig när G. berättade om skämt-tårtorna, fylld med kall gröt, uuush!



När denna sommar började, så kändes den oerhört lång och tråkig. Men vecka efter vecka gick och nu är vi helt plötsligt snart bara en vecka bort från skolstarten, känns ofattbart! Sommaren sviischade bara förbi! Jag vet inte alls hur jag ska kunna summera mina dagar på posten.... En del dagar har varit väldigt jobbiga, tråkiga, usla, tunga.... för jävliga. Har fått enorma problem med min "postmuskel" som massösen, pappa och andra personer har fått knåda ut. Och det "roliga" är att ja hade samma problem förra året, men bara under perioden jag kör post. Ja antar att de är för allt lyftande och allt slit.

Många dagar har varit riktigt roliga. Mina arbetskamrater har förgyllt mina dagar med skratt och retsamheter! Sen har jag ju haft sällskap i postbilen några gånger, vilket har gjort sträckorna betydligt lättsammare. Pussis har följt med på längre turer, sen har syster yster, pappsen och Kittykatten trängt sig in mellan brevbackar och liftat! :)



Vägarbetet efter Joeströmsvägen har varit frustrerande många dagar; 20-50 km/h i 1.5timmes bilkörning. Då känner man sig lätt irriterad. Har hunnit skaffa en punktering och krashat sidospegeln mot en husbil, ajaj! Som tur är så har jag haft älgen, min lilla maskot, som tröstad mig i svåra post-stunder.


Sen har jag ju haft möjligheten att springa in till morfar varje dag, ge honom tidningen, ta en pisspaus och allmänt bara se så han har det bra å ge honom en kram. Det kommer jag sakna, för jag vet att det har gjort honom glad <3

Ikväll blev det att se höjdhopp och 200meters-finalen med mammsen å pappsen. Vilka prestationer! Sen blev det en liten kvällspromenad med Tinis, en duch, en tvättmaskin och nu ligger jag här å knappar på datorn å bannar mig själv över hur idiotisk jag är ibland. Okej, idiotisk är jag väl inte. Omständig passar bättre.

Kommentera mera!


Kommentarer
Postat av: Anki

Love YOU! <3

2009-08-21 @ 17:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0