Mariekex och chokladtoppar

Det känns så himla skönt att vara ledig!
Idag har Jenny "Inte Tall" varit här å hälsat på, mycket trevligt att träffa den tjejen! Vi har ju misslyckats med att styra upp någonting i sommar, så det blev en liten sista minuten-träff. Synd att badhuset var stängt, de hade varit riktigt mysigt å ta sig några simlängder å sätta sig i ångbastun :) Kram till dig!!!

Har skrivit en "Att göra-lista" och har faktiskt strukit det mesta. Började bearbeta den igår, då blev det storstädning av rummet och sen började nerpackningen av alla grejer som man drällt runt i hela huset i tre månader. Bilen har blivit dammsugad och Kitty har fått alla klor klippta och pälsen genomborstad. Plus att hon fått vara ute i linan heela dagen nästan :) Sen har jag tagit tag i återvinningen, som ligger på mitt ansvar eftersom de va ja som förde in det i detta hus på riktigt. Så jag har tömt alla återvinningslådor och pantat alla flaskor/burkar :)

Börjar känna lite lugnet nu när det mesta är fixat. Det som jag känner att jag verkligen måste göra innan jag åker är att ge Tina riktigt långa promenader de här dagarna som är kvar, hälsa på morfar och fara å fiska med pappsen. Här hemma har vi just ätit middag, mammpapp tar powernap och ja ska väl också bara ligga å slöa ett tag. Ja bara skrattar när ja tänker på när vi drack kaffe efter maten, då vi skull äta chokladtoppar. Pappa klagade på att de int va någon botten på dom, vilket han löste med att äta dom med mariekex under ;P

Näe, ush va ja känner att ja borde ta tag i det sista på listan nu! Men de känns oerhört lockande att bara sitta här å slappa.... Jag är ju ledig, så varför stressa? :)

Jag måste säga att jag börjar känna lite ångest över att åka tillbaka. Känns som om man ska börja gymnasiet igen, när man skulle flytta hemifrån första gången.. Skärp dig Dessan, nu är du vuxen ! Men lite ångest får man ju lov att ha. Känns ändå skönt att få fara tillbaka, svida av det sista året på utbildningen och hoppas på en bra innebandysäsong!

Sen komme ju löningen idag, weeeeei!

Vad gör ni?


Kommentarer
Postat av: AnkiPanki

Saknar er jättemycket <3

2009-08-25 @ 08:37:55
Postat av: Lisa

Äntligen!Nu har jag en bra anledning å fara till Umeå Å samtidigt springa i affärer.Kommer å hälsar på er om inte annat så i slutet av november...ja det är länge tills dess, men då är det utställningsdax.

Kram

2009-08-25 @ 08:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0