Dan före doppardan

Patientbehandlingarna igår gick superduperbra och avslutades med flaggan i topp. En stressad, men glad Dessan, formligen flög upp på cykeln å trampade sedan hem mot lägenheten. Mot ledigheten. Ja & Kitty städade undan det sista i lägenheten å brummade sedan iväg mot Stensele <3 Väglaget var inte alls det bästa, värre snörök ha ja int vari me om. Det är riktigt ansträngande att köra när föret är dåligt, det var så skönt när jag såg Stensele-skylten! Först stannade jag till hos "Lisa" där min mor å syster var, lämnade ju en laddning glöggbollar till både Lisa å mammsen :) Efter det korta stoppet så gjorde ja å Kitty kväll hos Pussis, där god middag väntade. Kvällen tillbringades i tv-soffan, en sån där skön å mysig hemmakväll [v] En efterlängtad sådan.

"Imorrn får vi öppna julklappar" . Dessa var de första orden ja sa till Pussis när jag vaknade. Ja ha int riktigt förstått hur nära julen har varit förut, det är först nu när jag blivit ledig som jag verkligen fattar att det faktiskt är jul. Alla adventer har jag liksom förträngt, blev chockad när jag insåg att alla fyra ljusen brinner. Morgondagen blir mysig, och jag väntar med spänning. Speciellt tills de andra öppnar sina julklappar, har hittat perfekta julklappar!

Idag har vi faktiskt gjort lite av varje här hemma. Först had ja ju en fullpackad bil att tömma och sedan började diskussionerna om hur canada-gåsen skulle tillagas som Pussis hade skickat med. Det slutliga valet blev lergryta och resultatet blev mummsfillibabba! Efter middagen samlades vi alla i tv-rummet för att titta på Ice Age 3, och som jag trodde så skrattade vi alla :) Jag antar att jag är en rätt bra människokännare när det väl kommer till kritan!

Dessutom så har jag å syrran spelat BingoLotto hos morfar, dock ingen vinst. Nära flera gånger, vilket morfar beskriver som frusterande. Kan int annat än att hålla med! Sen kan man ju int låta bli att glädjas åt julklappen som Idol-Erik fick av Lotta; platina. Han har redan sålt över 40.000 skivor sen i måndags, det är bara att gratulera! :)

Nu är det julafton om 11 minuter, ha nu en underbar jul allihopa!

Kommentarer
Postat av: BMF Nilsson

Ha en riktigt härlig jul, och hälsa alla där hemma. Kram

2009-12-24 @ 00:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0