Man kanske skull ha börjat jaga

Nu ska det banne mig bli ändring!
Ni vet känslan när det har gått allt för lång tid innan man tar tag i saker och ting? Man skjuter jämt upp det, av olika anledningar som i stunden känns alldeles rimliga. När man senare tänker efter, var dom lååångt ifrån rimliga. Hade man tagit tag i det från början hade det varit ur världen för länge sen.

Där kommer självdiciplinet in. Och tålamodet. Men här har ni en tjej med Noll självdiciplin och Noll tålamod. Men när det börjar svikta ska jag börja tänka på vad en kille i Örnsköldsvik sa till mig.

"Fan, ni uppe i Norrland ska ju ha tålamod. Sitta där i skogen å vänta på någon älg, de kallar jag tålamod."

Man kanske skulle ha börjat jaga... så man får lite tålamod!



"Varje djup sorg har en förlorad glädje till föremål.
Tappa inte bort denna riktning.
Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0