Dessan bagare

Nu kommer ja berätta något som med stor sannolikhet kommer ge "Ankan" ett gott skratt! Begreppet "tänk till två gånger" existerar inte alls i min värld. Man kan väl säga att jag är rätt  impulsiv, men även rätt trög. Jag kan liksom inte uppskatta mått eller begrepp på det sättet att ja tycker de verkar för långt, för kort, för mycket eller för lite.

Anja hade för ett tag sen lagt upp ett recept på en kladdkaka som hon tyckte att vi läsare skulle testa, och det gjorde jag! Men som med mina bakade "bröd-monster" så blev detta bakverk lika misslyckat....
Men ja kan faktiskt med gott samvete skylla lite på dig, Anja... Du kunde faktiskt ha skrivit 4.5dl mjöl istället för 4 1/2... För dumma Dessan tänkte "41 delat med 2... Det blir ju ungefär 20 dl mjöl"... Vilken kladdkaka det blev, not! Haha!

Ikväll gjorde jag hur som helst ett nytt försök och jag var denna gång väääldigt noga med allt och nu blev den perfekt! Så nu ska ja bjuda på kakor imorrn på jobbet. Som tack för all hjälp jag fått, alla är så snälla med mig (:




"Vart tog alla vackra orden vägen, vi tappade dom nånstans på vägen... Ge mig hopp och ge mig liv, ge mig kärlek och magi. Ge mig hungern din och de ord som aldrig sas. Ge mig tro på det du har, jag ska alltid stanna kvar."

Kommentarer
Postat av: Anja

haha alltså dessan du är ju för underbar! skrattar så tårarna rinner :)

2009-07-09 @ 10:16:23
URL: http://wezza.webblogg.se/
Postat av: Fia å Max

hahaha...världens minsta kladdkaka...hahaha du e sååå skön...skulle vilja va flugan på fönsterbrädan när du gjorde detta =) haha

2009-07-12 @ 01:33:46
URL: http://livetsomdoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0