Sömnbrist

Ja lovade mig själv att ta mig isäng rätt tidigt ikväll, så ja int skull sova bort hela morgondagen och få lite saker gjorda.. Men efter att ha sett en fyra timmars lång film med familjen så va ja int så trött som ja hoppades att ja skull vara. Har legat å vänt å vridit mig ett bra tag, spelat Quadrapop på mobilen och strykit både katt å hund som legat här i sängen med mig. Men de känns nått så fruktansvärt tomt och ensamt, ja bryter ihop inombords... Det är på kvällarna och nätterna som tankarna och funderingarna smyger sig fram. Stora som små. Ja önskar att ja bara kunde blinka så var det en ny dag igen! Nätterna är så oerhört långa när man inte kan sova, och dagarna blir förstörda när man får så lite sömn. Slå mig i huvudet någon, eller ge mig nå sömntabletter!!

Idag har det varit en kort dag, vi klev inte upp förrän vid tolv och sen har vi varit i Tängis hos morfar å hälsat på. Städat å grejjat på lite. Syster yster klippte till hans skägg lite granna också, blev riktigt grannt (: Väl hemma igen tog jag mig en promenad med Tina och sen var det filmdags och nu ligger jag här i sängen å väntar förgäves på John Blund. Försöker "smyga" mig på tangenterna, är rädd att mamma å pappa ska vakna av ljudet av tangenttryckningarna... Inte lätt, men ja får hoppas dom inte stör sig och att pappa int har nått emot att ja lånar hans dator (:

Imorrn ska ja försöka ta mig ut på en löprunda och försöka fixa till här inne på rummet. Blir nog en sväng till Tängis igen, eventuellt så blir de surströmmingsmiddag med morfar. Mumma! Mycket annat som ja måste fixa med också. Min "att göra lista" är en hel sida lång, men ja har ju även en lång sommar framöver mig så ja ska nog hinna beta av grejerna som jag har skrivit upp :) Nu hostade pappa till, bäst ja stänger ner datorn så ja inte håller dom vakna.

Kitty springer just nu fram å tillbaka i huset och vill leka av sig lite, ja hoppas hon snart hoppar upp i sängen å kryper in i min famn å spinner såsom hon brukar. Min söta lilla Kittykatt. Va skulle ja göra utan min lilla ögonsten?

Vad brukar ni göra när ni inte kan sova?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag går och ser på tv, för framför tv´n somnar jag gott beror nog på att jag fokuserar på annat än dumma tankar. Prova, jag lovar. Givetvis bör man välja ett program som är textat för att inte störa andra sovande varelser :D

Kram

2009-06-21 @ 19:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0