Jag spyr löss!!

FY FAN VAD ÄCKLIGT!
Var inne i mitt "att göra emallanåt plugget-städningen" och fann äckliga svarta små saker överallt på mina fina blommor!!!! Som dessutom had ramlat ner på fönsterbrädan på vilken Kitty låg! Panik! Skyndade mig bära ut blommorna, sanerade fönsterbrädorna fort som fan å använde upp hela tvålen till att tvätta händerna. Enligt min blomduktiga mamma så är det sk. spins som bildar ett täcke över blad och blommor. Ohyra som kommer från blomjorden, men som tack och lov bara lever på växter så ja behövd int va orolig över att Kitty fått massa löss i hennes fina päls. Dock så väntar en dusch för Kitty ändå!

Hur som helst, så skulle dom försvinna om man duschade av dem med såpa och satte tändstickor i jorden. Ja brukar int va en människa som äcklas lätt, men de kändes som om ja skull spy 40 liter löss!! Hällde såpa över blommorna å när ja tvättade av dom fick jag svarta kryp överallt på händerna och jag ville bara kasta dom utanför balkongen och skrika. Jag finner inga ord, helvetes satan va ja mår illa, jag känner hur de kryper överallt på mig! Blä!

Blommorna står nu ute på balkongen, med typ en hel tändsticksask i jorden. De blir att kasta dom så fort jag känner mod att ta i dom igen. Nu blir det dammsugning och golvtorkning av dess like!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0