Friday

Thank god it´s friday! Antal timmar sömn för min del den här veckan har varit "under all kritik" - som Anders Bagge skulle ha sagt. Men imorrn väntar en oerhört efterlängtad sovmorgon, oj oj se skönnt!
Alarmet ringde o7.3o och en trött dessan cyklade till skolan, bytte om till klinikkläder och rushade upp till min samarbetstandläkare. Jag måste säga att jag tidigare känt att de int ha vari så inspirerande och  motiverande att ha samarbete med tandläkarstudenterna eftersom det innebär extrajobb som vi måste offra under vår sällsynta inläsningstid. Men förmiddagen har varit lärorik och nästa pass är det min del i behandlingen, depurera och ha munhygienkontroll. Vi fick återbud det senare passet så jag passade på att ringa in mosters dotters inneboende som hade problem med visdomständerna. Vi spolade rent och ordinerade behandling, kändes riktigt skönt att ha hjälpt till att lindra smärtan. Inflammation i visdomständerna är det VÄRSTA man kan ha, vilket jag kan säga av egen erfarenhet. Om vi säger så här, så trodde jag aldrig att jag, i 18-års ålder, skulle komma in gråtande till mamma å pappa om nätterna och lägga mig emellan dem. Jag hade så jädra ont, så jag kände stor sympati för vår stackare i behandlingsstolen!

Sitter just nu med en kopp kaffe och försöker skaffa mig lite klarhet i knoppen inför eftermiddagen. Vi ska vara på Gamla Akuten och ha återupplivningskurs fram till fem i eftermiddag. Känns som om de kan bli riktigt spännande och lärorika timmar!

Annars blir det att vila upp sig inför seriepremiären på söndag. Träningsmatchen i onsdags tog ut sin rätt och jag känner mig allmänt matt och sliten i kroppen. Men på söndag ska jag ge järnet och jag hoppas att ja kommer att kunna leverera!!!

/Dessi

Kommentarer
Postat av: Prodi

sv: Ja visst var den skoj! Man KAN faktiskt lära katter rätt mycket. Men man ska nog ha rejält med tålamod :p



Håller med om att det är skönt med fredag, men imorrn ska jag jobba med en sittning hela dagen så ingen vila. Men en sovmorgon ska jag ta mig iaf! ;)

2009-09-25 @ 18:28:30
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0