En värld full av godhet

En värld full av godhet.
Dom är så snälla här på kliniken att jag börjar tro att ondska inte existerar överhuvudtaget här i världen. Jag kliver in till min handledare och frågar vad hon gör för något. "Jag håll på kolla om de finns nå jobb åt dig. Ska ringa landstinget å kolla, det är så konstigt att de int ligg ute nått. Jag vet att de behöver. Jag ska prata gott om dig!" Har jag hamnat i himmelriket eller vadå?

Tandhygienist-gettot.
Fick dessutom en karta över Arvidsjaur så ja int skull villa bort mig när jag var ute på promenader. De ringade även in det så kallade "tandhygienist-gettot", ifall jag ville komma förbi på kaffe någon kväll :) 

Pluspoäng.
Idag har jag bl.a. assisterat åt tandläkarna på kliniken, det gick bara finfint. Har fått pröva på en mängd olika saker, speciellt spännande och givande var det att få lägga bedövning! Sen fick jag mig nå pluspoäng när jag erbjöd mig att undersöka en patient vars tandhygienist låg lite efter i tidsplaneringen.
"Men gud vad snällt, kan du göra det?"
 


"Livet e int lätt förstår du. Speciellt int då man e tandhygienist"
- b
etryggande ord från min handledare!


Nu ha ja & Amanda Panda liksom däckat här inne i tv-rummet. Men snart ska vi ta oss i kragen å he oss ut på en löptur!

Saknar Kittykatten! ♥

Kommentarer
Postat av: Anki

Men GUD vad kul!!!!

2010-04-28 @ 19:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0