Kanonväder

Det är kanonväder här idag, ikväll värmer solen precis som om det vore mitt på dagen. Har just kommit tillbaka till lilla lägenheten efter en oerhört varm och kvav löptur, men gud så härligt att jag tog mig ut. Har saknat mina super-skor. Sprang runt kring några gator här på Selfors för att göra mig bekant med området, sedan tänkte jag att jag skulle försöka hitta mig till det omtalade löpelyset (elljusspåret). Vilken inte var tvärgjort, men motion fick jag. Det är inte nådiga uppförsbackar härikring måste jag säga och elljusspåret såg ut som en gigantisk brant slalombacke. Jag garanterar att detta spår kommer att bli min "nya" mördarrunda. Sen måste jag vara ärlig och säga att de hade den sämsta motions-slinge-skylten jag någonsin skådat. Det var en bild över de olika stigar och rundor som fanns, men de stod inte några distanser överhuvudtaget. Jag måste ta och fråga på jobbet imorrn, så man inte beger sig ut kring spåret efter någon 3mils slinga.

Kitty sov som en ängel hela natten. Hade det inte varit för att jag klantat mig och rev upp muskelbristningen just innan läggdags hade även jag sovit som en stock. Istället låg jag och försökte tänka bort dunkandet och smärtan i armen. Pappa -jag ska köpa dig en ny linementburk.

Idag har det varit full fart på kliniken. Fram till lunch var vi underbemannade men det har bara gått bra för oss. Är stolt över att jag lyckades med röntgenbilderna, här tar man endast två stycken bitewing. Då måste man få med både stora och små kindtänder på en och samma bild, inte lätt att få med hela sista tanden då. Men övning ger färdighet :)

Nu ska jag stretcha, hoppa in i duschen och busa musten ur Kittykatt.
Kram till er alla


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kramkram yill er båda

2010-07-08 @ 21:40:38
Postat av: Anki

Du är så duktig. Hälsa Kittyskatten :) <3

2010-07-09 @ 11:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0