Jag vet.

Idag har det varit lite mer ruljans på kliniken och tiden tickade fort iväg. Dagens höjdpunkt var jordgubbarna och vaniljflötet de bjöd på, mumsfilibabba vad gott! Det är sommar det, nu är det bara vädret som saknas.

Jag längtar tills min mentor kommer tillbaka från ferie så jag får börja komma igång med patientbehandlingarna. Jag har som börjat gruva mig lite inför att själv sitta som behandlare, men det är tryggt att veta att de andra bara är ett litet pling bort. I övrigt så känns det nu skönt när man börjar ha lite koll "bakom kulisserna". Det är mycket som ska fixas och göras iordning. Deras system är oerhört smart anordnat, men det gäller att man har läget under kontroll. 

När det väl är dags för behandlingarna så tror jag att det är väldigt viktigt att jag går in med inställningen att jag faktiskt är nyutexaminerad och detta är mitt första jobb inom yrket. Så jag kan omöjligt kunna allt, men jag vill ändå inte bli besviken på mig själv när jag väl kommer igång.

Men jag trivs på kliniken, alla är så trevliga och omtänksamma. Och det blir en hel del skrattande också. Jag har så svårt att förstå en av tandläkarna på jobbet, ibland hör jag verkligen inte vad det är han ska ha för nått. Så då står vi där och skrattar åt varandra och det slutar med att han följer med ut och pekar istället. Haha.. jaa..

Har just kommit hem från en löptur uppe på berget. Tungt, kämpigt och motigt. Men jag tog mig ut och då är jag nöjd. Laisaliden-loppet närmar sig, vette tusan om formen kommer räcka men jag ska nog ge det ett försök iallafall. Det loppet är verkligen en bragd att ha klarat av, iallfall i mina skor :)


Nu blir det att kasta in en klädhög i tvättmaskinen, kasta sig i duschen och busa/mysa med Kittykatten. Sedan måste jag klura ut fiffiga ställen att hänga upp tvätten på.



väntan leder ingenstans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0