Hybel

Gud vad länge till jag får sova, tänkte jag när jag vaknade till vid åtta imorse. Försökte somna om igen, men alla "måsten" bara snurrade i huvudet så jag stegade upp och började min dag.

• Rensade undan kläder. (vilket tog typ hela förmiddagen)
• Letade lägenhet.
• Frisserade morfar. (han blev sååå glad:)
• Promenerat med Tina.
• Letade lägenhet.
• Försökt ordna så jag får ner resterande grejer från Umeå.
• Kollade upp ansökningen för legitimationen. (jag vet hur vi ska göra nu evelina!)
• Letade lägenhet.
• Skrivit ut arbeitsavtalet.
• Sprungit min mördar-runda.

Lägenhets-sökandet har gått halvdåligt, jag är alldeles snurrig i huvudet av allt letande. Igår fick jag höra att det både är dåligt om/och dyrt med lägenheter, speciellt om man vill bo centralt. Vilket vore en stor fördel, då jag inte kommer att kunna ha tillgång till bil där. Sant, som det var sagt. Det är dåligt om dem, och de som finns.. Ja, de kostar därefter.

Trodde där ett tag att jag hade hittat drömstället -ett loft på 40kvm för 4tusen/mån INKL. ström/internet/tv, perfekt! Men när jag äntligen fick tag i han som rådde om det fick jag höra att han redan hade hyrt ut det. Tycker faktiskt att han kan ta bort annonsen så han inte krossar fler drömmar...

Hittade ett till ställe i ungefär samma prisklass, fast då var inte ström/internet/tv inkluderat i hyran. Men det låg bra till, inte alls långt gångavstånd in till jobbet. Däremot så blev det nitlott där också, då de inte tillåter djur i lägenheten.
Kitty-katten vill jag ha med mig ♥

Ska fortsätta mitt sökande under morgondagen, jag hoppas verkligen att jag hittar nått till mig & Kittykatt.

7dagar kvar till sol, bad, värme och myys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0