Vintersug

Fick ett oerhört stort sug efter vinter. Då man får pälsa på sig ytterkläder, mössa och vantar för att sedan gå ut i en knastrande snö och bitande kyla. Sen är det ingen nackdel alls att när vintern närmar sig så drar alla inomhusaktiviteter igång, då har jag många kvällar i veckan räddade av dans, fotboll och innebandy. Snälla vintern, skynda dig!

Idag är jag väldigt rastlös. Har tvättat tre maskiner med kläder, det är ju iofs inte någon speciell onödig syssla. Sen har jag i princip läst en bok hela dagen.. Vill så väldigt gärna bara lägga mig och se tv, men den har ju typ gått sönder!!! Sen vill jag få upp stången i dörrkarmen, få fast brandvarnaren, få fast kökslampan och se till att enkäterna till bilförsäkringen kommer iväg. Och ja, få hit den där madrassen som säkert har anlänt till jysk..

Det är bara att fastställa -jag behöver en manlig vaktmästare i detta hushåll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0