kulkulkul

Min fina superduper plattång som även har lockfunktion glappar och fungerar när den vill. Typiskt.  Och på vägen tillbaka hit till Mo så går extraljusen på mammas bil sönder och det luktar bränt i hela bilen, det slutar med att jag får stänga av all belysning på bilen och hålla in spaken för helljus med fingret hela vägen. KUL! Tycker verkligen att livet kan börja le åt mig snart..

Här borta regnar det, mycket. Vilket gjorde att jag såg min chans att äntligen få fram sparken som frusit fast. Med hjälp av massa kokande vatten (tack för tipset jenny!) och med spettet kunde jag till slut bända loss den. Men jag är säker på att den blev vinn o sne av allt slit, guds förbannat.

Min plan var att ta mig iväg på swingen då jag inte varit där på jättelänge, men då allt fortfarande bara jävlas för mig kände jag bara för att vara här hemma och sura. Har dammsugit med den nya dammsugaren, den gamla dödsförklarades och ska på återvinningen. Vilken tur att mammpapp hade en till övers hemma -supert!

Då jag inte behövde lägga ner några pengar på en ny dammsugare så kunde jag med gott samvete köpa ett par ordentliga och jättefina vinterskor som vi hittade på fjällsport i tärna! Men jag tror att morfar var mer nöjd än vad jag var över dem, han blev nästan kär i dem :)

Nu ska jag nog bara göra mig iordning för sängen och mysa med kissekatterna. Känns jobbigt att komma igång med en ny arbetsvecka, men det känns bättre när jag tänker på att jag kommer kunna få bli långledig på påsk! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0