Efter en period med ett litet blogguppehåll tänker jag nu göra ett försök till att ”ta upp tråden igen”. Det har skett både stora och små förändringar sen den senaste uppdateringen.

vi har firat mamma på mallorca.
Underbart väder, gudomliga sandstränder, paraplydrinkar, vacker natur och vandringar i gamla stadsdelar -en fantastisk vecka med mamma & syster yster. Grattis (i förskott) älskade mammsi ♥


jag har varit sjuk, a lot.
Infektion i halsmandlarna, ögonkatarr, akut bronkitt, förkylningar och generellt nedsatt immunförsvar under lång tid. (sen i påskas har jag ”förbrukat” fem st antibiotikakurer.) det man inte dör av, gör en starkare.

jag har kapat håret.

 
jag kommer stanna i mo i rana.
Jag hade stor ångest över att jag inte visste vars jag skulle hålla hus efter juni månad. Jag sökte flitigt på de tandhygienisttjänster som legat ute, men har fått avslag på samtliga. Jag höll verkligen alla tummar och tår för tjänsten i trondheim, det hade varit fantastiskt att få göra ett år i den omtalade vackra staden och framförallt för att stilla det stora suget efter innebandy.

Men summa kardemumma så jag blir alltså ranabo ett år till. Jag är inte bitter för det, dagarna på Stokke Tannklinikk kommer ge mig oerhört mycket erfarenhet och jag kommer ta många kliv uppåt på min tandhygienist-stege. Får ”nöja” mig med gubb-innebandyn tillsvidare. Sen har jag ju fotboll, swing samt fantastisk natur att springa runt på.


 

jag står i evig skuld till mina skyddsänglar.
Jag har legat sömnlös många nätter med dödsångest samt tacksamhet över det liv man har. Cykelolyckan för lite över en vecka sedan har verkligen förändrat mitt ”tänk”, man ska ta vara på alla sekunder som finns. Jag hade sådan ofantligt stor tur så jag kan inte annat än tacka alla änglar i himmelen. Smällen tog i hakan, kirurgen sa att det skulle jag vara evigt tacksam över.


Det djupa, hemska såret på hakan gick in till skelettet och det resulterade med narkos och operation. Av misstag hann jag se mig själv i spegeln just innan narkosen -köttbitar och skelett var den sista bilden jag ville ha i huvudet innan jag fördes in på operation. CT-röntgen visade två brott i käken, men även där hade jag tur då brotten inte behöver behandlas med någon käkkirurgi. Det blir istället att undvika tuggning och hålla käken i ro så mycket som möjligt i minst 6-8 veckor.

det blir med andra ord skåne-kost hela sommaren..

Det har varit en jobbig tid, speciellt med stark medicinering i hög dos. Tack är inte ett tillräckligt bra ord... Men TACK ALLA för den stora omsorgen, allt stöd, all hjälp och all omtanke! ♥




---------------------du kommer alltid finnas i mitt hjärta♥------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Inte Tall ;D

Kul att du är tillbaka med bloggandet :D Det är ju mitt sätt att holla koll på vad du gör, och hur du har det.

Hoppas vi ses snart.

Kram

2011-06-20 @ 17:40:50
Postat av: Anita

Äntligen ;)

Krya på dig å ta det lugnt nu så inget mer händer innan allt läkt ordentligt.

Kramar från Gardvik.

2011-06-20 @ 20:59:16
Postat av: Anki

Kul att få läsa bloggen igen, sköt om dig och du vet var jag finns om det är ngt :) Kramar

2011-06-21 @ 08:52:52
Postat av: Anonym

VEM E DEN SNYGGE I BILEN? HÅLL FAST DIG I DEN BILEN, OK JAG MENAR I KILLEN, MUMMA FÖR ÖGONEN ;D

2011-06-24 @ 21:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0