blä

Idag har jag haft en förbannat äcklig dålig dag...
Det var som att ingenting jag gjorde ville fungera. Kommer ned till kliniken och innan jag kan starta upp med första undersökningen får jag springa runt i hela kliniken efter stolar, utrustning och starta upp segdatorn. Visar sig sedan att lampan inte ger ifrån sig någon bra belysning, så byter rum. Men där fungerar det inte med perio-behandling, så skulle byta till det tredje rummet istället. Det var ju självklart inte färdigt till att användas så då var det bara att byta tillbaka till rummet med dålig belysning istället. Stackars patient som fick springa ut och in ur varje rum, men hon skrattade mest bara.

Var halvsen hela dagen, plus att jag "hittade" grejer som jag inte riktigt kan. Känns lagomt kul att veta "lika lite" som patienten ibland, not.. Blev frustrerad och trött i huvudet. Går och framkallar en röntgenbild som jag inte ens hade tagit, lyckat Desireé!!

Sen hade jag en monsterundersökning. Ett totalt nerkarierat bett, såg bara karies överallt. Telefontolken hann vi inte passa in, så kommunikationen med patienten fick ske via gester. Kan ju säga att jag var något sliten i huvudet efter det och tackade högre makter då min nästa patient inte dök upp. Hann fila lite på journalen och boka ny tid med telefontolken istället. Lite övertid på det också, då jag var den enda som kunde vara kvar tillsammans med tandläkaren. Helt okej ändå, då fick jag andas ut lite och inte komma hem och vara totalt pissförbannad.

När jag kommer hem så hade skattedeklarationen trillat ned i brevlådan. Men jag förstår verkligen inte om jag måste betala någon restskatt eller om jag kommer att få igen pengar. Det står olika summor överallt och massa konstiga ord... Vill verkligen verkligen inte behöva betala restskatt!!! Sitter och väntar på att någon av hyresvärdarna ska komma hem, då ska jag springa upp och fråga på en gång.

Blev havregrynsgröt med mjölk och äppelmos till middag. Låter väl kanske lite fattigt och äckligt, men sanningen är den att här finns det vääärldens godaste havregryn! Nu ska jag fortsätta att småstäda lite grann, borsta Kitty måste jag också göra, hon lossar hur mycket hår som helst nu. Sen ska jag iväg och ta ut lite aggression på innebandyplanen borta på gruben.

tjing!


Kommentarer
Postat av: Anki

Men det blev ju positivt resultat på deklarationen :)

2011-03-23 @ 21:14:31
Postat av: Anki

Vad bra att det blev positivt besked med deklarationen i alla fall :)

2011-03-23 @ 21:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0