Gud i min låda

trött.se/no

Det tar på att vara igång från o6-19. Upplärningen på jobbet idag gick bra, blev riktigt nöjd med fyllningarna men tid- och kunskapsbrist gjorde att jag inte hann klart putsen. Då jag var tvungen att skynda mig iväg på SI redan klockan fyra hann jag egentligen inte heller få något utlåtande from the boss, ska komma ihåg att fråga honom imorgon om hur han tyckte det såg ut.

På SI så skulle vi byta plats på två hela avdelningar, alla möbler och allt från den ena våningen till den andra. Kan ju lägga till att SI är en stor arbetsplats med sisådär 300 anställda... Sliten är jag! Så fort jag kom in genom dörren här hemma så tänkte jag att jag skulle kolla hur långt min mobiltelefon hade tagit sig -MO I RANA! Så jag for ut igen och iväg på ica, men dit hade den inte tagit sig än så jag måste vänta till imorgon, kommer bli en lång dag imorgon.

En lång dag även bokstavligt talat, har patienter uppsatt till klockan fem. Sen ska jag tanka, hem och plocka in katter och packning i bilen för att sedan ta mig över till svenska sverige. Naturligtvis ska jag ju hämta ut telefonen också =)) Och förhoppningsvis ska jag hinna få bettskenan inslipad för det fick vi tyvärr inte tid med idag.

Känner mig superstressad och vet inte egentligen vad jag ska ta tag i först. Jobbet på SI tog längre än vad jag trodde så jag hann inte fara förbi fotoaffären och få iväg en fotoframkallning, som måste vara färdig till fredag. Får hoppas jag hinner det imorgon på arbetstid, annars måste jag vänta en bra stund innan jag tar mig iväg till Hemavan... hmm.. mycket jag ska hinna med imorgon, varför gjorde jag inte mer igår?

Men prio ett för min del är att få mitt tal färdigskrivet, bara lite finputs och sedan får det vara klart. På ett sätt så tänker jag att detta är en text man aldrig kommer bli klar med. Jag kommer alltid undra om jag verkligen fått med allt, om jag ska berätta någonting mer, om jag ska ta bort någonting etc... Men jag tänker att det första som dyker upp i huvudet, är väl det mest "väsentliga"?  Sen har jag ju några sånger jag måste spela in mig på...

Ja Gud i min låda, ge mig fler timmar på detta dygn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0