Vilket land är du i?

Fasan över att torsdagsmorgonen skulle bli tung reducerades till noll när pappi ringde och väckte mig 06.15 ♥ Och för att jag absolut inte skulle somna om igen fick jag massa frågor -vad heter du? vad är det för dag? vilket land är du i? Den bästa väckningen på hela veckan :)

Igår var jag på nattöppet här i stan med söta lilla turid. Vår plan var att försöka avverka någon julklapp eller två men det blev 0-0 efter några timmars kränglade bland stora folkmassor. Nästan lite för mycket folk i min smak när man skall shoppa. Trodde jag var ute i väldigt god tid gällande julklappar men den känslan försvann när jag såg att flera affärer redan har plockat fram massa julpynt.. Tiden går fort!

Innan nattöppet och middagsdaten med turid så var jag också iväg med kbm på katthuset, mitt katthjärta smälte så det var inte klokt. Massa fina och gosiga kissekatter som bara blivit lämnade i sticket. En del var inte alls så mysiga, de var rädda och avfärdande och låg bara och fräste åt mig. Stackare! Blir nog med dit bort på söndag också en sväng, lite välgörenhetsarbete gör själen glad.

Idag är det fredag och jag är helt klart redo för lite fredagsmys. Efter jobbet for jag iväg på butiken och handlade lite helgmat sedan var det rätt hem för en behövlig powernap. Sedan har jag tvättat, städat, diskat, haft lite kattvård och nu står fiskgratängen i ugnen. Den blir klar lagomt till idol, mumsi!

trevlig helg till er alla!


Kommentarer
Postat av: Anki

Joodu, nog kan jag ändå tycka att du är ute i god tid ;)

2011-10-22 @ 12:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0