Ångest

Hur ska man veta vilka val man ska göra här i livet?!
Jag blir tokig, jag vill bara kunna se in i framtiden å se vad de olika valmöjligheterna ger mig. Jag klarar inte av att sitta å våndas inför beslut... Men jag antar att det är så här det är, det ska vara svårt att göra viktiga beslut här i livet. Ännu viktigare att man då tänker igenom allt, inte bara en, utan flera gånger. Väga fördelarna mot nackdelarna. Men även fast man ställer sig frågan och har alternativen framför sig, så vågar man inte göra ett val. Man är rädd över vad det kommer att innebära. Om man ändå kunde se den där vågen med fördelar och nackdelar klart å tydligt framför sig, så att man får det svart på vitt... Så kanske valet skulle vara enklare.. Men nu sitter jag här.. Utan våg och utan facit över livets val... Och med alternativ som snurrar i skallen sedan länge tillbaka..

Kommentarer
Postat av: Anja

även om det tar tid så kommer du att komma fram till vad som känns rätt. Finns här om du vill ha någon att prata med. Kram

2009-04-28 @ 21:54:24
URL: http://wezza.webblogg.se/
Postat av: Fia å Max

ska d va så ska d ;)

kram

2009-04-28 @ 22:41:56
URL: http://livetsomdoris.blogg.se/
Postat av: Sofie

Oja, det ÄR svårt att göra stora val i livet. Och nej, det går inte att se in i framtiden, tyvärr. Men det enda jag kan säga är väl den gamla klyschan: lyssna till ditt hjärta ;) Du är inte ensam iaf!

2009-04-29 @ 12:47:11
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0