Skolk-Dessan?

Ooooh, ska ja verkligen va så rebillisk å skolka från en obligatorisk lektion?!
Känns int alls värt å fara dit för "askultation"... Förra gången stod vi bara rakt upp å ne i fyra timmar å gjorde inte ett piss! Men frågan är ju.. om man inte far dit nu.. skickar dom dit mig en annan gång då?

Nu på förmiddan ha ja iaf haft min första röntgenpatient! Har haft mardrömmar om att patienten skull va en gammal tant som surade å svor över hur ont det gjorde, hur långsam jag var och att hon hade bråttom för hon skulle hinna med bussen till bingospelningen etc. etc.. Dessutom var jag rädd att jag skull va tvungen att ta ett helt tandstatus!

Men lilla jag drog vinstlott! Fick en 25-årig, trevlig kvinna som var jätteförstående och enligt remissen behövde jag bara ta fyra bitewingbilder. Dessutom tyckt hon de va intressant med röntgenbilderna, så vi tittade på dem tillsammans och jag berättade lite kring dem :) 

Själv tycker ja att de är väldigt obehagligt att ta röntgenbilder..! Jag får nog ta å uppfinna en detektor som känns som en liten kudde istället för att få de hårda kanterna som skaver å svider i munnen!

Har just kommit hem å sitter med en kaffekopp framför datorn å kissekatten ligger här i fönstret å njuter av solskenet! :) Känns som sagt väldigt lockande att stanna hemma å plugga inför tentan än att fara tillbaka till skolan igen...
I´m baaad....

Förövrigt så är de rätt jobbigt i munnen nu, fem dagar utan tandborstning! Men igårkväll höll ja nästan på fuska, ville så gärna borsta tänderna när vi hade ätit surströmming. Men jävlart va gott de va! :) Dock så blev det riktigt kallt å sitta ute på balkongen, burr! Men snaaart landar jag i 27 graders värme!!!

Och du, de va skönt å sätta dit dig hörru....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0