Funderationer

Jag vet att jag har varit kryptisk angående "händelsen i mitt liv", jag antar att det är för att jag är så pass osäker och dessutom så vill jag inte låta skrytig -jag hatar skryt. "Nu händer det grejer i mitt liv" och "beslutsångest" beror på en möjlighet som jag har fått. Jag är oerhört glad över denna möjlighet, ärligt talat så kan jag inte förstå att det är sant. Känns faktiskt ibland som om någon spelar mig en spratt. Det känns så ofattbart, lilla jag... Just jag - den där tjejen från Hemavan som inte har några speciella meriter överhuvudtaget. Och ändå tvekar hon...  

Om jag ser detta från ett objektivt perspektiv och bortser från alla känslor samt den omgivning som är inblandad, så känns valet självklart. Ur detta perspektiv så ser jag mina val som två högar på bordet, den ena skiner som en guldklimp -en sån där guldklimp som jag förut bara drömt om. Har aldrig trott att jag faktiskt skulle få den. Ett synnerligt enkelt val. Från det perspektivet det vill säga.
(Farbror Barbro, du tyck nog likadant :)

Men många tankar och känslor är inblandade.
Har jag verkligen det som krävs? Är jag redo? 
Jag vill inte göra bort mig... Tänk om de blir besvikna och ångrar sitt val?

Samtidigt så vill jag "avsluta det jag har påbörjat." Jag trivs bra, det går bra, det finns glädje, skratt, uppmuntran, nära vänner, det finns tro på just mig. En bra lösning vore ju att ta möjligheten när det är "slut". Men tänk om detta är "now or never?". Kommer jag kunna grabba tag om denna chans senare om jag inte tar den nu?

Men jag vet ju inte hur mitt liv ser ut om 9månader. Vill bara flika in att jag inte är gravid (pga. 9månader). Men jag ska ta det med ro. Det här är ett stort steg för mig, och det är nog bra om jag inte hastar mig in i detta. Borde smälta detta först, börja bearbeta det och prata med människor omkring mig. Inte tänka så mycket och ge mitt allt den period som är kvar. 

Väntar man på något gott - så väntar man aldrig för länge.


Kommentarer
Postat av: Prodi

Du vet var jag finns om du vill bolla dina tankar lite ;)

2009-12-11 @ 22:48:38
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0