Läxan från helvetet

Mycket snack, liten verkstad!
Har tänkt plugga hela dagen, har två tentor nu snart å de känns verkligen int nå bra inför nån av dom... Men att kliva upp vid halv nio för å komma igång med pluggandet var helt förgäves! Hittade istället massa annat att underhålla mig med; har diskat, dammtorkit, dammsugit, torkat golven, städat badrummet, tvättat, sett charmed, skrivit ut å ramat in kort, slängt kartonger å plast. Men jag får väl trösta mig med att de kanske int ha vari en helt bortkastad dag, trots att ja int fått nå radiologi eller anestesi inpräntat i huvet!
 
För övrigt har vi en läxa från helvetet.. en hel vecka utan tandborstning! Och efter en kvälls festande med Ankan där vi gjorde Nordmaling osäkert, chips å snacks å ännu mer drinkar med M & V... det har satt sina spår i munnen vill jag lova! Sen så är planerna att jag & A ska äta surströmming imorrn, så jag passar på att be div1 och div2 om ursäkt redan nu, eftersom ja komm å stinka satan imorrn på träningen, haha! Dock så få ja leta efter en annan ursäkt till mina stolp- och ribbskott, eftersom synundersökningen i veckan visade att ja ha perfekt syn!

I torsdags hade jag min första patientexamination. Klarade det galant, mina registreringar stämde precis med examinatorns! Däremot chockade vi klasskamraten H, som var tvungen att gå förbi behandlingsrummet två gånger och sedan sticka in huvudet: "Dessan, hånglar du med patienten?!"  Haha! Efter behandlingen så bjöd min söte patient mig på lunch och väl hemma stod en bukett rosor på bordet! Snacka om att vara en uppskattad tandhygienist! <3

"Borstar tänderna och tänker på dig. Jag gör som du har sagt."



Annars är det mycket som snurrar i huvudet just nu, ja försöker ta dagarna med ro å försöker reda ut en sak i taget. Men för tillfället så måst ja fokusera på de här två  jäkla tentorna och fixa allt inför resan. Jag vill ha NOLL oro och NOLL stresskänsla när jag landar i Egypten. Ja & snigel ska ha det underbart!

Livet är som en brustablett - det löser sig!


Anki - Wherever you go <3


Kommentarer
Postat av: Poca

Jag tror inte på din teori om städningen... Isf är jag det stora undantaget i den teorin...

2009-03-29 @ 22:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0