Dessan fundersam

Dagen började med att ligga kvar en stund på madrassen å fundera över "meningen" med nattens dröm. Vad betydde den egentligen? Skakade på huvudet å hastade mig upp för att städa upp i lägenheten. Dammtorkade, städade toaletten, diskade å tog mig en sväng med dammsugaren. Antog att ja skull va för trött för att ta tag i det när jag väl tagit mig hem. Så sant som det var sagt. Dagens föreläsning/seminarium var obligatorisk och jag fick kämpa mig igenom jobbiga timmar. Antecknade kanske två meningar. Det är lustigt ibland vad lärarna kan tycka vissa saker är så himla viktiga att vi får hundratals timmar till det. Medans sånt som vi gärna skulle vilja lägga ner mer tid på, bara hastas igenom istället. Visst, tandvårdsrädsla är jätteviktigt. Men inget av det som togs upp på föreläsningen var "nytt" för oss. Jaja...

Tankar å funderingar har förföljt mig hela dagen. Tankar som jag bara vill tränga undan. Jag är så oerhört less på denna press på skolan, denna ovisshet av olika moment, samt att endast känna oro och ångest inför klinikpassen. Det har haglat tentor, vilket gör att när man väl är "pluggledig" så oroar man sig ändå. Det kan bara inte stämma att man int ha nått att plugga? Känner mig relativt nedstämd, men jag tror det är därför som små saker gör mig så himla glad.. Olle som hjälper mig med p*c*n*c*e*, syster yster som dagligen skickar ett sms där hon önskar mig allt gott, farbror barbro som uppmuntrar mig till att satsa högt här i livet, Evelina som kom förbi igårkväll å höll mig sällskap, Eken som kör en omväg å hämtar upp mig inför varje träning, tre ord från pussis. Den där backen...

Har sjukt mycket hemlängtan, mammsen å pappsen är i Forsmark å myser. Själv sitter ja här med ångest inför måndagens psykologitenta samt massa andra funderingar och absolut inga lösningar till att få ihop mitt liv. Det börjar bli väldigt kämpigt att gå omkring ensammen här hemma... Men imorrnkväll kommer Pussis hem, då kommer allt att kännas så mycket bättre [v]

Kitty är så söt. Hon verkar orolig över min hosta, varje gång jag "tar sats" till att hosta så jamar hon varenda gång <3

Nu har ja en karta att rita. (hihi!)

Kommentarer
Postat av: Sis

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2009-11-20 @ 11:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0