Gräsänka

Kitty vill börja träna på stora toan!


Snart är första ensamma dagen av mina tre veckor som gräsänka avklarad. Har dock lyckats fördriva tiden väldigt bra, först var det tenta i fluor och sen har jag bara suttit med näringsläran hela dagen. Nu är nästan alla luckor på instuderingsfrågorna ifyllda, stora guldtackor till Olle & Ev! Jag hoppas iallafall att fröken fluor är snabb på att rätta tentan, ja orkar int ha både KOF och fluor på hjärnan, är svårt att fokusera 100% på näringsläran...

Madrassen ligger kvar här i tv-rummet, har inte orkat gå upp med den efter att syster for med bussen imorse. Men det var ett smart drag. Såå mysigt att ligga å mysa med Kittykatten framför tv:n, den blir nog kvar här tre veckor framöver :P

Sen så ligg ja som ba å gruvar mig inför imorrn. Blir att försöka göra en kariesregistrering å ja hoppas innerligt ja får det stöd och den hjälp jag behöver. Och framförallt att hon trooor på mig, inte bara dumförklarar mig å säger vad jag måste göra och sedan lämnar mig i behandlingsbåset... Imorgon ska jag ta samtalet.. Kanske t.om. tar det innan patienterna kommer. Jag har lovat mig själv så många gånger att prata om att ja vill byta handledare, nu måste ja banne mig ta modet till mig.

Jag har insett att jag bara är elak med mig själv som inte tar steget till en förändring. Jag har stått ut så länge, varje klinikpass oroar jag mig över hur det ska gå och ofta har man fått gå hem uppgiven och ledsen. Det är inte hennes mening, det är jag säker på. Det är bara hennes sätt att vara. Hennes sätt att tala med en är ibland så nedlåtande å absolut inte pedagogisk. Vissa människor fungerar bara inte tillsammans - det klaffar inte. Det känns ofta som om hon redan har bestämt att jag är oduglig å de känns bara så fel att jag ibland bokar mina patienter utefter vilken lärare vi har. Patienter som jag vill ha mycket feedback på, hjälp och stöd bokar jag helst in på torsdagar. Patientbehandlingar då jag vet vad jag ska göra, kanske fortsatt dep eller nått, bokar jag in på de övriga passen. Känns inte helt okej... Speciellt när en del i gruppen känner av att jag är "speciellt utsatt" för hennes kommentarer..

Nu ska ja fortsätta mysa med min Kittykatt å sedan lägga mig å sova, tidig morgon imorrn!
Bouna notte!


Kommentarer
Postat av: Poca

DONE!

2009-11-09 @ 22:36:06
Postat av: Anja

ja jag såg att du hade ringt men jag såg det så sent, sorry :) hoppas att allt löste sig! kram

2009-11-09 @ 23:09:12
URL: http://wezza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0