Lite avskrivning

De har som sagt varit en tuff vecka. Den började med en match där jag verkligen ville prestera och komma in på "rätt bana" för att kunna bevisa för mig själv. Det blev en förlust med besvikelse av dess like, jag hade väntat mig mer. Både från mig själv och från andra. Men när jag gick isäng hade jag huvudet högt, och tänkte att nu kan det bara bli bättre. Jag måste sluta tänka så mycket och börja tro på mig själv. Annars går ingenting.

Måndagen blev ett stort nedslag med kritik och nedlåtande och det slutade med att jag kände mig som världens mest odugligaste människa. Tack för det. En del personer passar helt enkelt inte som lärare, meningen är att man ska lära ut - inte klanka ner. Det är min uppfattning av lärare iaf. Rätta mig om jag har fel... (?) Har haft två återbud den här veckan, jag som ville ha revanch. Visa att jag inte alls är världens mest odugligaste människa.

Det har varit långa dagar hela veckan, det har varit svårt att hitta luckor för att plugga inför tentan. Man är så slut på när man kommer hem, så man slänger sig bara framför Simpsons å Family Guy och sneglar på läxhögen med omotiverad min. Suck. Har haft dåligt samvete att Kitty varit ensam om dagarna och jag inte riktigt haft tid att busa med henne. Men hon springer å jagar sin lilla råtta så flitigt om kvällarna och det finns bara inga ord som kan beskriva känslan när hon hoppar upp i sängen om kvällarna och lägger sig å spinner på min bröstkorg. "Det gör inge morsan, det är alltid du å jag" Myyyys!

Dessutom har jag sovit dåligt. Kommer hem från träningarna runt halv elva och det tar ett tag att varva ner och fixa inför äventyren som väntar nästa morgon. Min tandgnissling har blivit värre, mina hörntänder är vassare än vassast och har gett mig sår på insida läpp. Plus huvudvärk som gör att jag knaprar alvedon dagarna i ända.

Beskedet om morfar tog väldigt hårt på mig, kändes verkligen som om allt hände på en och samma gång. Och att jag inte kan vara hemma nu känns jättejobbigt. Att ja int kan komma hem på länge överhuvudtaget känns också jättetungt, speciellt efter att de varit så jobbiga veckor nu... Men dom förstår att jag har fullt upp, dom tycker att jag ska satsa på utbildningen och dom förstår att innebandyn också är viktig för mig. Och dom vet att jag finns för dem ändå, även fast vi är ett antal mil ifrån varandra.

Jag är en människa som vill hinna med allt på en gång, men det blir många bollar i luften när man har skola här i Umeå, innebandymatcher man vill spela, familjen uppe i fjälls, A.s familj i Stensele, Syster i Storuman plus att man vill hinna me någon egen tid här i Umeå också. Som ni förstår, så är mitt liv ett enda stort pussel ibland...

Faster M. ska in på operation om någon vecka, många tankar går även till henne.

Sen blev det lite ledsamt att ja å Kitty blev ensamma här igen, men det kanske är bäst när ja måste ägna hela helgen till att plugga. Dock psykiskt jobbigt att vara instängd i lägenheten med mina tankar och pluggning inför två tentor på en och samma dag; under ett enda tillfälle. Svårt att veta hur ja ska lägga upp studerandet och jag har väldigt mycket att nöta in på så kort tid.  Stress, stress, stress....
Detta betyder också att ja int komm å få se A. på läktaren på söndag heller, vilket skulle betyda väldigt mycket. Jag får hoppas det. Mycket kan ju hända tills söndag...

Men inne i varje mörk skog, finns det en ljus glänta.
Trots jobbiga stunder den senaste tiden så måste jag ju tänka framåt, och positivt.

Det glädje mig att höra från syster yster att hon har varit hos morfar hela kvällen och att det är åt det bättre hållet, att få höra hur glad han är över oss. Dessutom så fick han ju en klippning hörde jag; alá tvillingjänten :) Att pappa blev så stolt och glad över sitt fotoalbum gladde mig också. Det värmer alltid så gott i hjärtat att göra andra glada.

Sen känner jag peppen inför matchen, jag ser  en toppenmatch framför mig! Dessutom kommer E som hejjarklack, mycket tacksamt med vänner på läktaren! Jag ska vara i tipptopp!!!!!!!

Känns skönt att ha fått skriva av sig, nu väntar en vändning! Ska göra mig en kvällsmacka nu och busa lite med älskade Kittykatt. Sen ska vi ta å läsa igenom lite kariologi innan vi lägger huvudet på sängen. Kanske lösa något korsord också. Imorrn när alarmet ringer ska ja upp som en tupp och plugga inni bomben! Hoppas jag..

/Dessi


Kommentarer
Postat av: ann-marie

tjenna! du skulle ha fått dig en huvud- och nackmassage! Brukar släppa spänningarna som leder till huvudvärk.. 30min/150kr ;)

2009-10-02 @ 15:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0