WWIII i sal D

World War III i sal D, var ett kort men dock ett intensivt krig som varade mellan 11.3o-12.08

Enligt min mening, så är det inte ett lärorikt sätt att måste kugga för att få den information man behöver för att kunna klara sig senare i arbetslivet. Det var med lärarens mening att inte "servera informationen", vi skulle leta reda på den själv. Visst, jag håller med om att det är nyttigt att själv ta reda på information, man tar faktiskt in det på ett bra sätt. Det säger jag ingenting om. Men när flertalet av oss i klassen inte hittade informationen, inte var säker på om vi hade hittat rätt eller inte ens säkra på vad det egentligen var som vi skulle leta reda på, så var iallafall jag säker på att jag inte skulle klara av den frågan.

Då skulle jag, uppskattningsvis, ha behövt en uppföljning. Att hon frågar om vi alla har kunnat hitta informationen och hjälpa oss lite på traven. Inte hemlighetshålla informationen till dagens tentamensgenomgång och stå där framme och säga "det här är ingen svår uppgift att leta reda på, det är inte så svårt det här".

Det är som att kasta in en person i en bil och säga "nu får du sitta här å lära dig å köra bil". Personen far och kör av vägen och in i en stolpe och får sedan höra "Jaa, nu får du lite körlektioner". Det känns bara oerhört dumt att måste kugga för att få veta vad det är som gäller. Speciellt när det är en fråga av stor vikt...


Nu väntar psykologiläsning och instuderingsfrågor. Yeeeej!

Kommentarer
Postat av: Sofie

sv: eller hur :)



Det är inte kul när lärarna verkar vilja sätta dit studenterna. I know the feeling.. Inte så pedagogiskt hursomhelst.

2009-10-29 @ 12:33:23
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0