Bad hair

Vad är det med mitt hår? Det ser å känns skitigt ut jämt, även fast jag har nyduschat å de har fått självtorka. När jag då väl ska sätta upp det eller fixa till det.. jaa, då är det stripigt å jävligt! Jag håller t.om. "Inte Talls" tips, att man ska variera vilket schampoo och balsam man använder varje gång man duschar, men snart blir jag tokig! Jag har en svag aning om att de kanske har nått å göra med att ja tvättar håret för många gånger i veckan, jag har ju ändå träning tre-fyra kvällar i veckan.


Pussis är å handlar, men jag är hemma å passar kakan i  ugnen. Snart väntar besök från kusin vitamin. Var bara tvungen å sätta mig å avreagera mig lite granna, skulle ju fixa till hårskallen så man såg någorlunda mänsklig ut innan besöket anländer. Det slutade med en hästsvant för att dölja de stripiga. Någon som har några bra tips till mig?!


Annars händer nog inte så mycket mer i helgen. Träning imorron, så jag får se om ja dyker upp på ettornas nollning eller ej. Ärligt talat, så skull de kännas rätt skönt å bara sitta här hemma å grejja med lite småsaker. Hade ju tänkt börja beta mig igenom parod-boken också.. Får se hur jag gör!

Näe, bäst ja slutar babbla så inte kakan bränns vid!
Hörs!


Kommentarer
Postat av: LILsa

Ett bra tips OM man har stripigt hår ofta, är att göra slingor eller tona det helt enkelt.

2009-09-05 @ 19:22:13
Postat av: Prodi

2009-09-05 @ 23:14:52
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Prodi

Oj, råkade visst bli fel :p



Hade iaf tänkt säga att för min del tycker jag det beror på vilket schampo jag använder. Bättre kvalité gör att håret håller sig rent längre, jag kan rekommendera Bed Head's Dumb Blonde, det är dyrt men man behöver bara yttepyttelite schampo så flaskan håller sig i evigheter. Och håret är rent längre, så jag använder det mest då jag vet att jag inte ska tvätta håret dagen efter. För som du säger så mår håret bäst av att inte tvättas varenda dag, vilket är slitsamt.



Sen så vet jag inte om det bara är mitt hår, men jag upplever att det håller sig rent längre ifall jag låter det självtorka, och att jag inte lägger mig på kvällen i blött hår.. Plus att det är rent längre om man gör nån uppsättning istället för att ha det utsläppt. Utan en massa spray då såklart ;)



Okej de var mina helt oprofessionella tips! Haha

2009-09-05 @ 23:21:16
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0