Dessan arg!

Jag blir så arg på den här utbildningen, så här ska det bara inte va! Informationen är kass, saker krockar, vi får dubbla budskap, vi får aldrig riktigt veta vad som händer! När man väl sen vågar säga ifrån, så is dom int ens förstå att informationen dom ger kanske är otydlig, utan dom försvarar sig med att säga att de dom sagt är klart och tydligt. När hälften av gruppen inte förstår vad som ska göras, då är de ju nått som är fel.

Visst, vi går sista året. Men vi kan tamme tusan inte allt. Vi ska kunna våga fråga saker, utan att få höra att "de här har ju ni läst, de här ska ni kunna". Det är oerhört många moment i utbildningen som vi bara har fått bli kastad in i, utan att vi riktigt känner oss redo. Hur ska vi göra? Hur gör man?

Har just kommit hem å försökt ringa runt till patienter för å fylla min tidbok. Men oron å ångesten är stor, för jag kan inte det här! Ska jag bara gissa mig fram, som så många gånger förut? Usssh, ja vet int ens va mer ja ska säga... Jag är arg, jag är förtvivlad, jag är uppgiven!

Det kändes riktigt bra att ha få mosters dotter som patient nu på torsdag inför ett moment som är helt nytt. Ett moment som vi inte ens riktigt har tränat! Men självklart. Informationen är dålig, missuppfattningar hit och dit, och "Vi har ju sagt klart å tydligt hur det ska vara, papperet har hängt här varje klinikpass". Jomen tjena! Hälften av gruppen hade ingen aning om vilka som redan hade patienter eller vilka som skulle boka egna. Så nu sitter jag här, med två patienter inför torsdagens pass. Och det blir helt plötsligt jag som har ansvaret om vem som ska få en behandling. Det är ju lärarnas misstag att det blev dubbelbokning, vill nästan bara säga att de här får fasen dom fixa.....

Meningar, ord, allt möjligt, har retat mig nu på förmiddagen. Men det allra värsta, var när en klasskompis frågade ifall hennes patient skulle ha antibiotika före tandbehandling eller ej, vilket är en viktig fråga, ifall patienten har problem med hjärtat eller har någon annan sjukdom. Istället för att svara rakt ut och ge henne ett bra och förklarande svar... "Gå hem å läs på" Vad är det här?!!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

JAG skulle gärna var din "kanin" i stolen. Kommer nästa fredag eftermiddag till Umeå. Troligtvis så tycker du att jag kommer sent, vet ju inte hur länge ni tar patienter.

Å du....varför lärarna är så där beror helt enkelt på att de inser, när ni påpekar brister, att de har gett dålig information men inte VILL erkänna det. Så låt inte din energi gå till å vara irriterad på lärarna, det är slöseri. Kram

2009-09-08 @ 11:12:32
Postat av: Eve

Åh vad jag håller med dig !

2009-09-08 @ 12:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0