Självmåls-Dessan

Vi har en så lugn och skön första vecka i skolan. Igår hade vi patient från 9-12, idag har vi patienter mellan 13-17, imorgon är vi helt lediga och på fredag ska jag vara en timme på skolan och vara med en tandläkarstudent på klinik. Känns ändå som om man vill göra det bästa av den lediga tid man har, jag klarar inte av att vara göralös å "hänga tandköttet" som erotica bowser brukar säga. Försökte ta mig upp tidigt idag för att fortsätta översätta lite på en artikel jag måste förstå mig på, sen så har jag busat en massa med Kitty å skrattat åt hennes tvärnitar som hon så vackert försöker göra men som slutar med att hon halkar in i väggar/dörrar/skåp. :)

Har bakat scones nu på förmiddagen också. Smarrigt värre, en perfekt och mysig frukost! Har dock int gjort så stora framsteg på artikeln, istället så fastnar jag på andra ställen som datorn och internet erbjuder. Jag får ta å skärpa mig helt enkelt å göra ett sista ryck innan jag promenerar iväg på skolan.

Och vars kom kylan ifrån?
Det har ju varit milda 1minusgrad å störtskönt utomhus, helt plötsligt känns dagens 7minusgrader outhärdligt. Men jag tror faktiskt jag kommer överleva denna "stränga" kyla.

Jag bjöd på skratt under gårdagens träning och jag har en svag aning om att ja kommer få höra detta framöver också. Vi spelade smålagsspel, sviiinkul och oerhört krävande på ork, teknik och att få igång ett spel när det känns som om motspelarna är överallt på planen. Mitt lag bytte sida, vilket min hjärna inte hängde med på. Jag fick en långboll ner mot målet (det som vi SKULLE göra mål på), men jag tog mig en u-sväng, dribblade bort mina motspelare (och medspelare), ser väääärldens lucka, hinner tänka "varför går ingen på mig?" och sätter bollen rätt i krysset. Sedan brister alla ut i skratt, men det tar någon sekund innan jag inser var jag gjort. Detta resulterade med att vi förlorade matchen, hejja Dessan!


För övrigt så har min kära mor har klippt sig, "en helt ny frissyr!" skrev hon och jag kan ju säga att jag är något nyfiken. Väntar med spänning på att få någon bild över mms eller dator, men tekniken har väl sina hinder ;)


Kommentarer
Postat av: Poca

Skönaste självmålet ever. Började undra vad du höll på med...

2010-01-13 @ 14:28:52
Postat av: maria holmgren

hahaha :) Tur att det iallafall var på en träning, hade inte varit lika roligt annars ;)

2010-01-13 @ 18:55:41
Postat av: linn

jag vill oxå se lissans nya frisyr ;p

2010-01-13 @ 20:22:39
Postat av: anki

hehe duktigt gjort med självmål ;) ska bara tillägga att säga att Björn läser din blogg hela tiden ;) det är han som påminner mig att läsa ;) så mera skämt om erotica, haha!!

Snygg bandybild! :)

SES PÅ DUVAN :-D

2010-01-14 @ 12:10:02
Postat av: ann-marie

hehe jag e ju med på bilden!! Saknar innebandyn, får väl se hur det ser ut nu till våren om ja ids va me nått :) annars lugnt? ha de!! kram

2010-01-14 @ 13:34:25
Postat av: Farbror Barbro

Heja heja. Det är ju då kul att du gör mål eller hur. ;-)

2010-01-14 @ 21:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0