Dag 1 på klinikk

Första dagen på nya jobbet, har bara gått bra. För det mesta har jag bara "sett och lärt", men magkänslan är bra. Alla är jättetrevliga med mig och vill att jag ska trivas. Längtar tills man kommer igång på riktigt då man vet vars saker och ting ska vara, vad de har för namn på allting och då man kan rutinerna.

Klockan är nu 19.oo, men jag har alldeles just landat här hemma. Fick först skjuts hem av en arbetskamrat som stannade på besök en tvärt, gick sedan för att handla. Sen var det dags för träff med min hyresvärd för att försöka föra över hyrespengar till kontot, men det gick inte att föra över pengar mellan våra banker så då promenerade vi till postbanken. Där kunde jag inte ta ut pengar med mitt kontokort, då promenerade vi till minibank istället. Men sen fick vi promenera hemåt igen och då var det dags för mat till hungriga mig!

Jag trodde det bara var en klyscha att man alltid sover dåligt första natten på ett nytt ställe, men ack vad jag fick uppleva detta inatt. Låg och vred och vände på mig tusen varv och inte vart de nå många timmars djupsömn inte.. Hoppas på fler sömntimmar inatt. 

Jag & Kitty sitter framför tv:n och tar igen oss lite. Jag är glad att jag fick de flesta saker på plats innan hon anlände, tror att hon liksom kände sig hemma rätt snabbt då hon såg sitt klätterträd, sin låda och hennes säng -även fast hon alltid sover med mig i sängen :) Vi trivs som rätt bra här inne, trots det lilla utrymmet. Men vi behöver ju inte så mycket, bara Kitty har ett golv att springa runt och leka på.

Nu ska jag stänga ögonlocken en sväng innan mina hyresvärdar kommer, de ska installera nått (vad det nu hette) så jag kan styra värmen här inne.

Saknar att inte kunna ringa eller skriva sms som jag vill... Räkningarna kommer isf att bli skyhöga och just nu är jag helt helt pank, hade inte en tanke på att beloppet jag skulle betala blev högre i norsk valuta.. Jag hoppas iallafall att ni alla har det bra, och att ni kanske skänker någon tanke till mig då och då ♥


Kommentarer
Postat av: Lisa

Va´kul det gick bra idag å att du fick ett bra mottagande. Försökte sms:a till dig ikväll men tyvärr så gick det inte:C Så nu vet du att vi tänker å undrar hur du har det :)

/Kramar från oss.

2010-07-05 @ 22:43:15
Postat av: bettyfredrika

Va kul att höra att de är snälla med dig :) Verkar som du fått det rätt mysigt i krypin:et:)Sköt om dig.Kram

2010-07-06 @ 09:45:41
Postat av: Anki

klart vi tänker på dig :) <3 HÄLSA KITTY :D

2010-07-06 @ 14:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0