Välkomstgåva

Duktiga jag promenerade till jobbet idag igen, men mina fötter tar något mycke stryk att gå så långt i tygskor samt att sedan springa omkring i mina dåliga foppatofflor. Men en i personalen skvallrade om att man får pengar att köpa sig ett par ordentliga inneskor för, jippie!

Det är hjärtskärande att lämna Kitty ensammen hela dagarna, när hon är van att ha någon hemma hos sig hela tiden. Hon saknar nog mammsen och Tina! Hon har iallafall slutat att gömma sig under täcket varje gång det låter i huset eller när jag kliver upp och grejar, nu sitter hon i fönstret och vinkar hejdå på morgonen :) När jag får mig lön så ska jag köpa henne en superduper leksak som hon kan leka med här hemma på dagarna.


Jag bor i ett väldigt fint och lugnt område. Detta är en bild på utsikten man har när man går över bron. Jag bor på första gatan närmast älven, men på andra sidan gatan så att säga. Har inte varit och promenerat här omkring på området än, men jag ska ta mig en tur och inspektera det snart. Kanske man hittar sig något mysigt tillhåll efter älven.


Idag var det en väldigt seg dag, klockan gick så otroligt sakta. Sen blir man ju så otroligt mycket tröttare när man inte riktigt har någonting att uppehålla sig med. Men de säger att jag är väldigt flink och det är jag glad över. Fick mig en välkomstgåva av chefen -en pickningväska. Perfekt! Den innehöll massa sånt som jag ännu inte har här i lägenheten, så nu har jag mig egna tallrikar, bestick och en skärbräda. Kanoners :)


Det första jag gjorde när jag komme hem var att bädda ut bäddmadrassen. Sen la jag och Kitty oss och sov i dryga timmen, väl behövligt kan jag ju säga. Sov mycket bättre på madrassen inatt, men Kittykatten var däremot väldigt busig och höll mig vaken många timmar. Men jag kan inet klandra henne, det är klart att hon vill busa då hon varit ensammen på dagarna.

Lite makaroner, tonfisk, majs och oliver blev vår smarriga middag. Och sen lite kaffe på det. Hittade mig ingen kaffepress här på Coop men snälle J. på jobbet hade tydligen två stycken så jag fick en av henne för en billig peng.

Jag & Kitty har inte något speciellt planerat för kvällen. Det blir lite busande så hon kanske är tröttare inatt, lite diskande, eventuellt någon promenad här på området och sedan filmtittande. Chefen har en hel filmhylla där vi i personalen får låna filmer, massa filmer som jag inte har sett. Ikväll blir det Oh brother, were art thou. Tycker mig känna igen titeln men nå mer vet jag inte om filmen, förutom att "Ler du ikke og koser deg under denne filmen er du alvorlig syk!"

Kommentarer
Postat av: Anki

Kitty som vinkar av dig på morgonen var gulligaste bilden jag sett i hela världen!!

2010-07-07 @ 22:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0