it hurts to grow up

Jag känner mig så vuxen, men it hurts to grow up som ben folds skulle ha sagt.

Möte på banken idag för rådgivning angående tillstånd på golfen eller köpa norsk bil och isf -ränta, försäkring, lån bla bla bla. Det snurrade i huvudet igår... Idag så tror jag att jag har en tornado eller orkan inne i skallen.. Så här i efterhand har jag triljoners frågor som ploppar upp i huvudet, ska sätta mig ned och författa ett mail till bankrådgivaren.

Jag vet iallafall vad det är jag ska börja med, och det är att få ett tillstånd att låna -ett sk lånebevis. När jag då ska registrera mig på detta så godtar de inte mitt norska personnummer då de inte har någon bankhistorik på mig (!) Hon på Nordea sa att jag skulle ta och försöka med mitt D-nummer, dvs mitt tillfälliga norska personnummer innan det att jag fick mitt "riktiga". Har inte vågat titta i pärmarna än för att se om jag har det kvar, har jag inte det måste jag ta kontakt med skatteteaten, senast imorgon.

Har flera alternativ inför helgen och jag har verkligen inte ro i kroppen att kunna ta ett beslut. Att jag dessutom är utan bil gör allting lite (bara lite) krångligare. Har fått erbjudande att följa hyresvärdarna med på hyttetur, men utan bil får jag ingen "barnvakt" till mina katter. Sen är det ju Storumandagarna i helgen och varför har jag sådan stor ångest över att skippa den? Det kändes inte så väldigt lockande detta år, än fast lite marknadsvandring och återseende av gamla goda vänner alltid är trevligt. En av mina bästa vänner som jag har fått här i Mo flyttar snart ända bort till Tromsö så jag har även halvt planerat en överrasknings/avskeds-sammankomst för honom i mitt huvud. (hoppas han inte läser det här) Ja, alternativen är många med förmågan att bestämma sig är minimal.

Som ni kanske förstår har jag massa på min att göra lista, så det är bäst att bara börja ta tag i dessa punkter. Sökande efter ny lägenhet och semesterplaneringen med tone står också högt på prioriteringslistan, men allra först ska jag få ordning på det här med lånebeviset!   ciiiiao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0