Inte lätt att vara sjuk i Norge

Idag har jag haft en tung och febrig dag. Höll ut i det längsta laget och gav inte efter förrän klockan var tre, då for jag hemåt och smällde av på soffan. Illamående och magtrubbel har hållt mig sysselsatt ikväll, huff huff huff. Jag har däremot väldigt svårt att känna ro i kroppen, svårt att faktiskt acceptera att jag är sjuk. Jag behövs på jobbet. Jag har full dag imorgon och vi behöver den personal vi har. Samtidigt som jag känner att jag kommer nog inte klara en till febrig dag. Men samtidigt tänker jag -höll jag ut idag kan jag hålla ut imorgon. Ne fy. Det är inte lätt att vara sjuk i Norge. Jag har en moral som ger mig dåligt samvete utav dess like och jag har svårt att bedöma om jag är tillräckligt sjuk för att vara hemma. Ska sova riktigt gott inatt och sedan ta ett beslut imorgonbitti.


Tvivlar förövrigt inte en sekund på att jag kommer att sova utomordentligt gott inatt, jag har äntligen fått min säng på plats. Heder och tusen tack till turid & rune som skämmer bort mig med all tänkbar hjälp, de är som några actionhjältar -de fixar allt! Hädanefter ska jag hålla mig undan från jysk, det har bara varit trubbel trubbel trubbel. Kassörskan gav mig ett madrassöverdrag som plåster på såren och det säger jag väl tack för. Men jag kan inte hålla med om att ett överdrag slätar ut den förlängda väntetiden på 1mnd bara för att de var lite efterklok... Madikken har iallafall redan gjort sig hemmastad i den nya sängplatsen så jag ska snart göra henne sällskap :)

madikken myser i mitt rum i forsmark :)


Igårkväll sorterade jag upp bland alla mina cd-skivor. Satte in rätt skivor i rätt fodral, kastade de repiga och lyssnade och namngav de som såg tomma ut. Blev ett projekt som tog en hel kväll. Blev ett projekt som väckte många känslor och många minnen. Hade skivor sen fyra-fem år tillbaka så det var oundvikligt att minnesbilder och känslor dök upp. Det är finurligt det där sambandet mellan musik och känslor, vilket förövrigt var ett projektarbete jag gjorde i gymnasiet. Heavy stuff, yes indeed.



.somethings missing.

(lisa -i did it!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow!! Happy happy, you did it!!Du..de säger: Om man tycker synd om någon som är sjuk, så tillfrisknar den personen fortare hmhmhmhm vet inte om det fungerar men jag tycker jäääääääättttte synd om dig. Krya på dig.

Kram

2011-09-08 @ 08:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0