Jag är huvudpersonen i mitt liv

Det bästa man kan göra av en dålig händelse är att skaffa en bra inställnig, man har två möjligheter att välja mellan. Antingen så gör man någonting bra av situationen och blir en vinnare... Eller så blir man en förlorare. Jag har hela livet i min hand... Många människor kommer att komma och försvinna ur mitt liv, men det är jag som är huvudpersonen i mitt liv och det är jag som bestämmer över hur mitt liv kommer att fortsätta efter tråkiga kapitel.

Jag befinner mig i ett tråkigt kapitel och det känns som om hela världen är emot mig. Det är oerhört svårt att ta allt som en klackspark och försöka klistra på ett leende på läpparna, när de känns som om allt bara rasar samman inombords. Jag har inte kommit till den insikten än att det är jag som styr över hur jag mår, över hur jag ska ta allt det här. Jag kan inte göra någonting mer för att förhindra det som håller på att hända... Jag har ingen talan eller kan inte rå för hur resultatet kommer att bli. Jag känner mig maktlös...

Men min farmor gav mig för längesedan ett råd som jag än idag brukar tänka på... "Ta inte ut sorgen i förskott". Jag ska inte sitta och gräva ner mig nå mer... Men visst, är man ledsen så är man ledsen. Men ja kan inte längre sitta å stänga ute allt och alla.. Jag har som sagt hela livet i min hand och mycket att se. Även om allt är upp och ner i min värld, så ska ja försöka göra det bästa av situaionen, le åt sånt som gör mig glad och uppskatta allt som jag har runtomkring mig.

Men det är tungt... oerhört tungt. Och jag börjar inse att jag inte klarar av det här på egen hand. Så förlåt till alla som ja har stängt ute... Jag behöver er! Om ni har vägarna förbi Hemavan något i sommar, så vet ni att Dessan är postis hela sommaren och hittar mig nånstans på vägarna här omkring!

Nu ska ja ta å återgå till tvätten, städningen å förberedelserna inför en hel sommars arbete!

I miss you


Kommentarer
Postat av: Anja

vilket datum är det tjejmilen är då?

2009-06-15 @ 13:28:18
URL: http://wezza.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk på konserten och låten, den var för dig

2009-06-15 @ 13:59:36
Postat av: Prodi

Kloka ord där gumman. Du vet ju att jag finns här för dig! I slutet på juli åker jag upp till Hemavan så då ska vi såklart ses! :D Kramar

2009-06-19 @ 15:55:58
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0