Sjusovarn

Har sovit på tok för länge, stegade upp halv tolv å tog mig med trötta steg till duschen. Min plan var att ta mig upp i tid så ja somnar tidigt ikväll, då en tidig söndagmorgon stundar. Det är milda 3minusgrader ute och jag glädjer mig för lilla Golfens skull då den slipper startas i en kyla som är ytterligare 30grader kallare. Vi ska väl ta en tur senare i eftermiddag, får se vars det bär iväg. Kanske kika läget på Expo å sedan svänga förbi Lilla Snigel å lämna hennes mössa som hon glömde hemma i Hemavan.

Har tid hos tandläkarn på måndag och jag har aldrig haft sådan ångest inför ett tandläkarbesök förut. Kanske för att jag tillbringat x antal timmar med att tala om för folk om hur dom ska göra för att sköta sina tänder exemplariskt. Så här under juletider kan ja väl erkänna att ja inte varit alltför flitig med tandtråden. Men största ångesten är nog om jag har något hål eller något annat som gör att jag hamnar lite längre ned på "tandförsäkrings-stegen".

Känner mig väldigt göralös. Det är lördag och för tillfället sitter jag alldeles ensam i lägenheten, vet inte vad jag skulle ha gjort. Skulle vara roligt att hitta på något roligt, så jag blir av med den ångest som jag även har inför den kommande terminen. Det är mycket som snurrar i huvudet, speciellt över hur mitt liv kommer att se ut det kommande året. Till våren är jag legitimerad tandhygienist, jag är färdig med utbildningen. Därför känns den här terminen så oerhört viktig, vi har så mycket kvar att lära. Jag vill klara det galant och jag vill att praktiken kommer att göra att många pusselbitar faller på plats.

Känns skönt att man har Duvan att se fram emot, en hel helg med innebandy tillsammans med ett härligt gäng! Till en början skulle jag vara ensam tjej utan avbytare, såg mörkt ut. Men sen hände något som gjorde den här helgen betydligt roligare, Anja blir min wing-man!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0