Rädda Dessan

Detta inlägg vill jag tillägna Poca, som hjälpte mig städa på kansliet igår så ja slapp göra det ensam. Även fast hon hade hundra andra grejer att göra å int had tid. Thank yoooou! :) Vi ska nog anmäla oss till dam(m)-vm nästa år ;)

Jag är en så oerhört lycklig människa som får uppleva sanna vänner. Finns inga ord som beskriver känslan man får när någon/några gör något riktigt fint för en. Här kommer några "fina" upplevelser av sanna vänner!

1) Åkte på rejääl storböter en gång i gymnasiet när jag å järntrion åkte buss, 850 spänn! Gruvade mig hela veckan för att komma hem å måsta berätta för mamma å pappa att ja behövde få låna nästan 1000 riksdaler... Bestämde mig för att aldrig mer låna någon annans busskort. Innan ja skulle åka hemåt den fredagen kom min järntrio fram till mig med en gammal smörask. "Rädda Dessan", stod det på smörasken å i den låg massa pengar! Dom hade gått runt i skolan hela veckan och samlat ihop slantar från andra elever å lärare, vilket gjorde att ja bara behövde lägga kring hundralappen själv! Det kommer jag aldrig att glömma, inte ens om jag drabbas av demens när jag blir gammal.

2) Sorselefolket ligger mig varmt om hjärtat. När jag flyttade till Sorsele blev jag mottagen med öppna armar och jag har många oförglömliga minnen därifrån! Kommer aldrig glömma midvintercupen - 2009. Hade kört 27 mil för att tillbringa helgen med kompisarna å spela innebandycup. Visade sig att vissa personer int tyckte att ja had nå där å göra, och att laget skulle bli diskat om jag var med.
"Bucklan betyder ingenting, nu spelar vi för Dessans skull".
Vi spelade, vi vann, vi blev diskade.

3) Syster yster som åkte ända hit för att se säsongens sista match trots saftig baksmälla! Det betyder så mycket för mig att ha nära å kära på läktaren. Min familj bor som så långt bort å har aldrig sett mig spela, så jag värderar hennes besök väldigt högt. Sen ska Snigel å Seb ha en eloge också!

4) Förra året på Duvan Cup va ja rätt nere över att inte A var med och tillbringade helgen med mig. Jag ville ha någon med mig som vet vad jag kan åstadkomma och som tror på mig. Mitt lag är helt underbart, men jag saknade ändå något lite extra. Min gode vän Tim hade liftat med en av lagkamraterna å var kvar hela helgen!, med ord som gjorde mig starkare. Han kom för min skull, och det värmde! Tim, du har varit, och är, en stor stöttepelare i mitt liv.

5) Hade haft världens sämsta arbetsdag å vandrade hemåt från Bilisten. Hemma överrumplades jag av en överraskningsfest av KattaBil, Kompassen å "grannarna". "Grattis! Nu är de prick ett halvår kvar tills du är 18!" Glass, fruktsallad å paket... It made my day!

6) Då min syster skulle förlova sig med Erotica Bowser hamnade jag i en riktig funderarsvacka. Det slog mig hur det har gått framåt för min syster, medan jag själv bara stått å trampat på ett å samma ställe. En god vän från Skottland, Duncan, var i Storuman den sommaren å till min tröst fick jag.... En låt. 



7) Nu vet jag inte hur jag ska formulera mig utan att låta "skrytig", men jag har fått två andra låtar skrivna och tillägnade mig själv som betyder oerhört mycket. När jag känner mig nere och ledsen åker dessa låtar fram, för ja vet hur mycket kärlek och omtanke som är riktad till just mig. Det finns inga ord som beskriver hur det känns när man vet att orden som kommer från högtalarna är till just dig själv. Tack syster yster å "pannkakan".

8) De för några år sedan, jag gick iallafall på gymnasiet... Jag hade en urusel valborg hemma, men överraskades på kvällen av en fullsatt bil med folk från Storuman! Vi kollade på majbrasan, åkte i backen på matbrickor och åkte sedan till Storuman mitt i natten och kom lagom till soluppgången som vi tittade på uppe på Utsikten.

9) Innan jag tog körkortet, hade jag inte kört nå mycket bil alls. Någon enstaka gång, som resulterade med långa och jobbiga motorstopp, speciellt vid Umnäskorsningen. Många kramar och stort tack till odontologen Gustafsson och "Lisa". Gustafsson ställde upp å körde med mig till Sorsele fram å tillbaka, sent på kvällen. Trots att hon hade två små barn att ta hand om å bara för att jag skulle få hämta min nya innebandyklubba! Sen fick vi en minnesvärd upplevelse när ja va tvungen att backa hela vägen nerför Utsikten. Men nu är jag iallafall en hejare på att backa! :)  "Lisa" lämnade hund och karl för att köra med mig till Vindeln till körskolan och satt t.om. med mig under den första körlektionen. Bjöd mig på god mat och körde sedan hem de långa milen ensam. Jag är evigt tacksam!

10) För exakt 2 år, 5 månader och 11 dagar sen gjorde en arbetskamrat på Bilisten mig en evig tjänst. Jag fick byta arbetspass med henne trots att hon hade planer för kvällen, och den bytningen tackar jag henne för än idag. Idag har ja & A. varit tillsammans i just 2 år, 5 månader och 11 dagar.

11) "Inte Tall" har alltid ställt upp för mig. Snacka om att jag har kört mycket med den tjejen! Vi har haft många och långa promenader med djupa samtalsämnen, tillsammans har vi löst varandras problem, jag har övat läxor "på" henne, hon har hämtat mig med bilen efter löppassen eller följt med på cykel för ja inte orkat fara iväg själv, hon har hjälpt mig välja kläder, ställt upp som kattvakt och bakat kladdkaka när jag har velat.







                                                                                              Tack!

Kommentarer
Postat av: Poca

Va du e snäll du! Tusen saker vet jag inte, men jag hann inte göra allt sen iaf... Ligger liite efter än.

2009-04-30 @ 11:45:07
Postat av: Petter

Du tandläkare, jag har ett inlägg i bloggen om er :)

2009-05-01 @ 21:00:36
URL: http://pettersandstrom.com/blogg
Postat av: Prodi

Hoppas det finns fler där ute som räknas till dina sanna vänner - kanske även om hon just nu är långt borta.. blink-blink ;p

2009-05-02 @ 11:52:58
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: "Inte tall"

TACK, de värmde att läsa. Du betyder mycket för mig me ;) Jag hoppas verkligen att vi ses snart.

2009-05-02 @ 12:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0