Blomsterbud

När jag anlände till Tärna på cykel imorse så for ja på pappas jobb å drack kaffe och hämtade terranon. Väl på posten så ställde jag in morgonstidningarna, gjorde iordning tidningsreturerna, skickade veckokassan  och sen började sortering, sortering, sortering... Började känna mig deppig och oerhört less på detta monotona arbete, samma sak dag ut och dag in. Men sen hände någonting som förgyllde min dag:

"Hej, det är från Statoil i Hemavan. Du har fått blombud med buss idag"


Detta är de allra finaste blommorna jag någonsin har fått, jag blev alldeles varm inombords. Denna avsändare och detta stycke blommor förgyllde verkligen min dag!

Väl hemma med terranon (välbehållen) blev det mys med hund och katt och efterlängtad kaffekopp. Sedan skyndade jag mig iväg och gav Prodi å hennes glada gäng skjuts till Umasjö. Hoppas ni får fem underbara dagar uppe på fjället!


Kommentarer
Postat av: Prodi

Blommorna var verkligen jättefina :) Hoppas du fick en bra helg!

Vi har haft det bra men man blev lite less på regn :/ Tack än en gång för skjutsen!

Vi plockade ungefär en liter hjortron. De var inte gott om dom men dom va stora och fina iaf. Däremot svamp fanns i mängder. 30 liter kantareller och en kasse Karl-Johan på 4-5 timmar! ;)

Kramar

2009-08-16 @ 15:46:28
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0