Dessan nyfiken!

Att ha patient imorse gick bara bra. Först var det en "ny" patient, en mycket trevlig man. Den andra patienten blev jag klar med idag. Det känns så skönt när man börjar få patienter färdigbehandlade och kan gå vidare, annars känns det som om man står å stampar på ett å samma ställe och måste kalla tillbaka dem gång på gång.

Slutade kl 12 idag, då for jag hem å gjord ett städryck. Var längesen ja hade ork och tid till att röjja upp. Men nu när patientredovisningen är över, samt att patientbehandlingarna har gått super denna vecka, så "unnade jag mig" tid till att städa. Låter knäppt... Jaja. Under tiden jag städade så såg jag ett stort paket bakom dörren i sovrummet. "God Jul Desireé". Iiiih, undrar vad det äär?!

Blev hamburgare till middag när pussis komme hem. Då gjorde han mig ännu mer nyfiken. "Har du sett julklappen? Jag blev jätteglad när jag hittade den!" Men ja får allt ta å vänta till julafton, precis som alla andra små barn!

Vi har gjort drastiska försök till att byta vindrutetorkare på bilen. Men i -16grader orkade vi inte stå alltför länge å figurera. Men vi har fått dit en. Kanske. Ush, vad detta får oss att låta bilkunniga! Hur svårt kan de egentligen vara å byta ett par vindrutetorkare? Tror ja ska ta med mig dem på träningen å se om någon av tränarna kan ge mig en hjälpande hand.

Det tog längre tid än va vi trodde att införskaffa oss ett par vindrutetorkare, samt att vi tog oss en tur till Kusin Vitamin. Så den där artikeln ja had tänkt jobba med ikväll, den ha liksom fallit i skymundan å snart är det dags för träning. Hur ska detta gå, Evelina? :P

Annars så njuter vi av snön å kylan som äntligen har kommit till stan! Dock så tyck jag synd om lilla Golfen som int har nån motorvärmarkabel...

Tack för det jättefina julkortet, Poca!


Kommentarer
Postat av: cecilia

det skulle va härligt att fara upp en sväng till hemavan, vi kanske måste ordna de! :)

jadu, här i skeå är det också -20, men i lse hörde jag mamma säga det är -30 !! nu längtar jag hem!! KRAM

2009-12-17 @ 23:01:00
URL: http://ceciliaengevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0