Pannkaka alltihop!

Shit, vars ska ja börja?
Natten har varit oerhört jobbig.. Efter att ja kommit hem från träningen, lagt mig på madrassen, varvat ner, kopplat bort all stress.. Då slår det mig... "Jag stack mig på ficksonden idag!". Jag höll på torka av instrumentena på min bricka å stack mig då med ficksonden. Men jag had int ens en tanke på att det faktiskt är allvarligt.. Jag var väl så fokuserad/stressad/dum. Jag relaterade händelsen som en "vanlig" stickskada hemma.. Som typ på en gaffel eller rivjärnet, vad som helst. Men det är ju farligt! Ja had ju för fasen varit nere med ficksonden 8mm ner i patientens tandkött! Med alla dessa tankar snurrande i huvudet så var det svårt att sova å när ja väl somnat så kändes det som om alarmet ringde direkt. Uppe med tuppen å promenerade bort på kliniksal. Min första patient dök inte upp, vilket gav mig tillfälle att reda ut gårdagens händelse. Jag skickades iväg på infektionskliniken där jag tog blodprov. Pga. att ja inte had patienten med mig för att testas, så blir det att gå tillbaka till infektionskliniken 3ggr, sista provtagningen blir i Maj... Men jag har lärt mig en läxa!
1. Avbryt behandlingen 2. Ta dig själv OCH patient till infektionskliniken

Men efter regn kommer solsken. Dagens andra patientbehandling gick galant, och med stor hjälp av min samarbetstandläkare så fixade jag kariesregistrering. Det var så skönt att ha någon vid sin sida i behandlingsrummet, som ger tips/råd/feedback under pågående behandling, toppen! Speciellt när det var min första kariesregistrering :)

Efter klinikpasset på förmiddagen så var det dags för föreläsning i blekning. Jag hoppas att det kommer en möjlighet att få göra en blekning under tiden på studentklinik. Men med tanke på vad det kostar... Yiiikes! Efter föreläsningen kilade jag ner på kliniksal igen. Förgäves så försökte jag få tag på en patient tills imorgon 8.15. Jag har sån otur när det gäller patienter. Antingen så blir det återbud efter återbud, eller så passar inga tider... Dessutom har jag fem patienter som inte vill bli kallade förrän till våren. Det är svårt att koppla av när man har luckor i tidboken och en del "ogjort/osignerat" på T4, man tänker på det hela tiden.

Nu har ja iallafall stressat mig hem med alla tankar och "måsten" snurrande i huvudet. Helst av allt så skulle ja bara vilja lägga huvudet på kudden å sova massa timmar, men ja tror de är bäst om ja försöker hålla mig vaken, annars komm ja aldrig kunna ta mig iväg till Gammlia å jobba mellan 18-23. Innebandylaget ska vara publikvärdar/cafeteriapersonal på Lars Winnerbäck-konserten. Vi får se konserten gratis, samt få massa pengar. Det är en sk. win/win :)

Har fortfarande inte fått till tv:n.. Har försökt göra sökningar å sånt skit, men ja gjord nog allt bara värre... Varför skull ja va å fippla överhuvudtaget?!

/Hon med för många bollar i luften

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0