City VS Hammarängen

Förlust med 2-6

Det är tyvärr bäst att ja int sitt å skriv så mycket om denna match. Det jag vill ha sagt, blir nog bäst om det helt enkelt förblir osagt... Det jag däremot här och nu kan påpeka är att vi måste sluta spy ut en massa negativa saker i periodpauserna. Det är jättebra med konstruktiv kritik, men att man sitter och säger att vi är så pinsamma, ingenting fungerar, ingen gör sitt jobb, alla slarvar etc etc... Det tynger ner hela  laget. I samband med att vi bara säger sånt där, så säger vi även att vi inte tror på varandra...! Jag tycker att vi istället ska peppa varandra på ett muntert sätt, fokusera inne i oss själva på vad jag själv som spelare ska förbättra och låta tränarna sköta det "negativa". Det tror jag på...

Själv så tycker jag att jag gjorde en bra match. Jag kämpade, gav aldrig upp och vann många kamper om boll. I boxplay visade vi än en gång vars skåpet ska stå. Nu är det matchuppehåll i två veckor, sedan väntar två riktigt tuffa matcher efter varandra, Dalen och Thoréngruppen. Känns som om de komm å bli svårt att hämta upp sig, men vi får kämpa inni bomben på träningarna vi har de här två veckorna nu!

Just nu sitt ja bara hemma, var ett riktigt bad ass och skippade hela dagen i skolan idag. Mina kurskamrater tyckte det var ett bra val, tydligen så har jag inte missat någonting av värde. Vilket känns skönt... Jag är helt slut på, sömnbristen har tagit ut sin rätt och lägenheten är totalt upp och ner. Blir att köra ett ryck här i lägenheten, sen ska Kitty få ny sand och lite kattvård. Efter det blir det instuderingsfrågor och kika igenom några gamla tentor i KOF och protetik. En effektiv skolkdag med andra ord!


Kommentarer
Postat av: Prodi

Det är helt rätt som du säger, att man inte ska fokusera på det negativa. Det hjälper ALDRIG! (inom vilket område det än gäller) Försök istället tänka på alla saker ni gör bra och gör dem ännu bättre. Och kritik ska som du säger alltid vara konstruktiv: tala om precis vad ni ska göra för att bli bättre.



Nog för att du redan vet allt dehär, men jag ville bara peppa dig att försöka behålla din positiva approach inför laget - vem vet, den kanske smittar av sig? ;)

2009-10-22 @ 13:18:15
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0