Fil & Hjortronsylt

"Om du har en taskig dag finns det inga genvägar till den perfekta dagen. Då måste du dansa en liten krigsdans och köp en trisslott. Då ska du se att livet är kasst igen."

Dessa ord avslutade min "bad day" med ett leende, tack farbror barbro! :) Min släkt vet alltid hur man får mig på bra humör! <3

Har just kommit hem från ett kämpigt innebandyspass å de satt ruskigt bra med en stor filtallrik med ja å pappas goda hjortronsylt. Ja had tänkt charma till mig några burkar nu när ja åker hem igen, mums mums! Ja minns va roligt de var när vi hittade det hemliga lilla hjortronstället, dit ska vi absolut gå nästa höst! De krävs många whiskeyglas innan ja avslöjar vårt lilla palats! Pappa hyschade ner mig och vi viskade hela tiden, "locka int hit nå folk". Men de va så öde så ja var tvungen att skratta över pappas iver att plocka åt sig de stora, fina bären. Dagen efter hade vi ryggvärk båda två, men de va värt de tyckte pappa :)

Ska bli oerhört skönt att få komma hem, speciellt efter "kriget" på skolan mellan lärare och elever och efter en stor press på innebandyträningarna. Blir nog att ta en tidig buss tillbaka på söndag för att ha någon chans att komma med på onsdagens träningsmatch... Men helst av allt vill jag bara ha lov, vara hemma med mammsen å pappsen å dra dåliga skämt från "Christer" och "Mammas nya kille" :P

Hade tänkt sitta uppe så ja var vaken när A. kommer tillbaka från fotbollskvällen med grabbarna, men tröttheten tar över och nu måste ja verkligen lägga mig i sängen. Börjar tidigt imorrn, ska dessutom agera tandsköterska. Bäst att vara i tipptoppform!

Godnatt på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0