Jag älskar den här känslan!

Jag har haft sån oerhörd prestationsångest inför kommande innebandysäsong! På träningarna den senaste tiden har jag absolut inte visat vad jag egentligen går för och kände att min chans började "rinna ut i sanden".
Tränaren inledde kvällens träningsmatch med ungefär dessa ord:
"Jag vet att det kanske känns som ni har höga krav att prestera, men det är det jag vill. Man ska kunna prestera när det väl gäller, när det är viktiga matcher."

När det var 5 minuter kvar av första perioden tänkte jag för mig själv "Nu har jag fem minuter på mig att prestera, annars riskerar jag att sitta på bänken" Och när jag verkligen kände att jag ville visa för mig själv att jag kan, så var bänken något jag inte ville sitta på resten av matchen. Då hände det. Pang i krysset! Min glädje gick inte att ta miste på, det var en segerkänsla inombords som inte gick att beskriva. I was back on track! Jag kan fortfarande det här!

Jag har min braa femma att tacka mycket för ikväll. Vi hade bra fart och mycket rull med bollen, trots halkigt golv lyckades vi få fram snyggt spel! Sammanlagt blev det tre mål för min egen del och jag sitter här och ler när jag tänker tillbaka på situationerna! Matchen slutade med 5-1 till oss, mycket bra jobb tjejer!!

Jag måste också passa på att skriva hur oerhört bra vi är i boxplay! De fick int trycka in ett enda mål på fyra boxplay. Mjölksyran började kännas under det fjärde, men vi had gett oss tusan på att int låta dom förfina siffrorna!

Min självkänsla höjdes med enorma steg ikväll. Nu ska jag duscha och lägga mig med ett leende på läpparna.



[I wish you were there......]


Kommentarer
Postat av: Anja

vad roligt för dig! du måste ju säga till när det är match! jag hade ju vela se dig briljera! :)



jadu tips,hm.. ta helgen som en riktig spa helg då du vilar mycket och inte stressar över något, unna dig lite "dessan tid" kram!

2009-09-24 @ 13:27:57
URL: http://wezza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0