Memories

Idag stod det dop på schemat. Jag, mammsen & pappsen brummade iväg med Terranon till Slagnäs där Lilla Tindra & Elias blev "badade på huvudet". Sedan väntade trevligt sällskap, kaffe å smörgåstårta! Mums!

Vi stannade till på Hydro. (numera Bilisten) Minnen och känslor kom tillbaka, som ett brev på posten. Det är lustigt hur man kan få tillbaka exakt samma sinnesstämning när man återvänder till platser man varit på förut. När ja klev in på macken kändes det som om jag bara skulle hänga av mig å sedan ställa mig bakom disken. Och efter stängningen gå hem till min gamla lägenhet. Lustigt.
 

Utsikten från gamla lägenheten.

Jag saknar det jag hade i Sorsele. Massa vänner, massa skratt. Bus å upptåg, sällan tråkiga stunder. Sköna långa promenader i den fina naturen å massa innebandyspelande (med de allra bästa). Ett bra jobb och bra betalt. Jag ångrar aldrig för en sekund att jag flyttade dit.

Jag har fått med mig både minnen och vänner för livet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0