trettionde juli tvåtusenelva

Jag har blivit med dammsugare.
Trixade lite här hemma men jag kom som ingen vart så jag hängde med hyresvärdarna på en liten tripp till HM & Jula. K-M jobbar på Jula så jag passade på att köpa mig en sprillans ny handdammsugare för inköpspris :D Jag är less på att jävlas med den jag har nu, nu ska det bli ordning och reda på dammråttorna (hybel-kaninerna). Däremot så måste den laddas i minst 16timmar innan man använder den första gången, och jag tror att det här kommer vara den enda gången i hela mitt liv som jag längtar efter att få dammsuga :P Den kommer bli så behändig, bara vika ihop o lägga under sängen, ett stort plus då den andra lägenheten hade lite brist i förvaringsmöjligheter :)

Jag har flyttstädat.
Vilket har varit betydligt underlättande då hyrevärdarna bara tycker om när jag dunkar full volym ur de nya högtalarna! Utan musik hade jag nog bara suckat och stönat idag / ikväll. Det tog ju aslång tid att rengöra köket och badrummet, jag har typ träningsvärk efter allt skrubbande. Men -ju mer jag har åstadkommit idag, desto mindre behöver jag göra imorgon. Hade däremot inte skadat med lite hjälp, pik till dig mamma ;)

Jag har motionerat.
När jag idag insåg att det inte skulle bli någon flytt så drog jag, Tone & Noomi iväg på en liten löptur i Klokkerhagen. Det var precis vad jag behövde och vi kände oss så duktiga när vi var tillbaka här hemma. Ett stort plus till mitt knä som nästan inte alls gjorde något ont, vi antog att det är för att jag har time hos kiropraktorn på måndag. Men jag har ju två andra muskler han ska se på, så jag åker ju tack o lov inte dit i onödan.

Nu ska jag lägga mig och sova så jag får dammsuga någon gång! /dessi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0