Full fart hela dagen

Igårkväll när jag skulle sova låg jag och tänkte på hur oerhört lat jag varit den senaste tiden. Diskar typ aldrig, städar aldrig upp efter mig heller. Ligger bara framför tv:n/datorn från att jag kommer hem tills dess att jag eventuellt drar iväg på någon aktivitet. Värt!

Så tänkte att jag idag skulle vara väldigt effektiv, och jag har lyckats. (jeeeey:) När arbetsdagen borta på kliniken var över stannade jag kvar och arbetade med recall-listorna till halv sex. Nu har jag bara 1.5timmes övertid kvar med recall att göra, sen har jag gjort mina 10 timmar och därmed gjort mig förtjänt av två dagars ledighet :D

Klockan är nu tio över åtta, och det är först NU jag satt mig ned. Jag åt t.om min middag på stående fot. Jag har diskat undan den gigantiska och förskräckliga diskhögen, hängt undan gårdagens tvätt och tvättat ytterligare två omgångar. Har sorterat alla kläder i garderoben, gjort en handlingslista, betalat räkningar, skrivit ihop en att-göra-lista (man kan aldrig ha för många sådana listor), svarat på alla mail och meddelanden och TILLOCHMED lagt fram morgondagens kläder. Herregud, vad jag känner mig ordentlig!

Känner en smygande huvudvärk bakom pannhuvudet så nu ska det bli oerhört mysigt att tända några värmeljus och lägga sig på bäddmadrassen min för att se House.

Madikken hjälper till att skölja disken.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, vad effektiv du har varit. Starkt jobbat :D

Ha de bra. kram

2011-03-22 @ 20:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0