Godmorgon, godmorgon

Hade planerat en långtur med skate-skidorna i klokkerhagen idag, men när jag tittar ut genom fönstret ser jag.... regn. BLÄ! Men men. Jag har ju faktiskt lite annat jag kan underhålla mig idag, det går ju lite skidor på tv och sen har jag ju både katter, stickning och virkning. Satt uppe hos Tone igårkväll och virkade mormorsrutor så nu har jag fått lite virknings-abstinens. Stor risk att stickningsarbetet läggs åt sidan en stund nu skulle jag tro.

Madikken har blivit könsmogen och har några helt otroliga ylningsljus för sig... Munnen rör sig från ett "vanligt" mjaoande till en puss-mun, så lätet blir lite sirenaktigt. Vet inte hur jag ska förklara det. Men det låter som om hon är världens olyckligaste katt och att hon är besviken på allt och alla. Hon blir däremot nöjd om man tar henne till famnen och hon får bädda till och lägga sig kurrande på bröstkorgen ♥

Har lite ont i huvudet idag, men tog mig en alvedon tillsammans med frukostgröten så nu ska jag bara ligga och vänta på att det ger med sig. Sen får det nog kanske bli en långpromenad i regnet, så man vaknar till lite granna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0